Måndagsuppdatering

Det är måndag och jag tänkte uppdatera er lite, följa upp några saker jag skrivit om under veckan som gått och kanske något ännu äldre.

- J
ag kan börja med den uppdatering jag tror är äldst - idag såg vi
den vita älgen igen! Jag hade inte min kamera i närheten idag heller, tyvärr! Jag ska försöka vara lite beredd framöver! Nu är älgjakten slut här, det innebär alltså att vi får ha kvar vår vita älg, jag är glad! För övrigt har den vita älgen som springer på våra åkrar en kalv, en kalv som inte är vit utan en helt vanlig, brun, älgkalv.

- J
ag lyssnar på skivor som bara den, jag tror jag har 8 kvar eller så. Jag jobbar verkligen på det, jag lovar! Idag har jag dock inte betat av en enda, men det blir verkligen skärpning imorgon. Deal!

- Strömmen kom tillbaka, ja - ni läste väl om att strömmen i mitt rum försvann i lördags? Pappa fixade! Tydligen är det så korkat att vårt hus är byggt så att det går två kablar från mitt rum till köket som är nedanför på utsidan av huset! Ja, ni hörde rätt, på utsidan! En kabel till elementet i köket och en till kylskåpet, det är helt galet! Det var kabeln till elementet de hade lyckats sätta en spik i, så pappa fick koppla bort den kabeln. Tur att det inte var kylskåpet som fick kopplas bort, minsann!

- Vi hittade två kattungar till idag, det var ju tre igår. Och i torsdags eller något sådant hittade vi också en. Dock har vi stationerat ut kattungarna nu, de är på lyxkur för att växa till sig och bli friska (klara sig utan mamman). Alltså, sex stycken supersöta kattungar, de flesta långhåriga, 2 svarta/mörka, 2 blyertsgråa och två som är buna varav den ena är grå på rumpan. Titta vad söta de är! Och kom ihåg att vi gärna ger bort dem, anmäl intresse här!


jag vet att det är samma katter om & om igen, men de andra var inte på plats.
jag ber er också ursäkta kvaliteten, det var inte det lättaste med fel objektiv och dåligt ljus
och till råga på allt fel dator utan Photoshop!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

åååh vilken sööt kisssse!

Postat av: Trixie

vart bara "hittar" man kattungar? :O Dom var verkligen jättesöta iaf :)

2008-10-21 @ 10:12:19
URL: http://ewatrixierosalie.blogg.se/
Postat av: bellisima.webblogg.se

sv: Jo, jag kanske hade höga förväntningar efter allt snack om hummer limos och helikopter haha:)

2008-10-21 @ 11:52:38
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: julialia

moeller ska du till ålsta den 3dje?

2008-10-21 @ 13:03:45
URL: http://evakuera.blogg.se/
Postat av: anna

fan va söta :)

2008-10-21 @ 13:05:55
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback