Jens Assur på Kulturhuset




Foto: Jens Assur (inte första bilden då, men den visar jag bara för han är så snygg). Klicka på bilderna för att se dem i stort format därifrån jag lånat dem. Eller klicka här för att se fler bilder.

Idag var jag & Sara på Kulturhuset och tittade på Jens Assurs utställning där. Otroligt häftiga bilder, framför allt tekniken han använt sig av (han har fotat med storformat, vilket innebär att negativet till varje bild är lika stort som ett A4), eftersom det har gett sån skärpa i bilderna. Det är helt otroligt, den nedre bilden, till exempel, kan man titta på i evigheter och upptäcka nya människor inne i de små fyrkanterna till lägenheter (klicka på bilden så ser ni det själva).
Vi hade en väldig tur också, vi gick dit lite på måfå men lyckades pricka in så vi kom alldeles innan Jens Assur själv höll den första visningen av utställningen. Så vi gick runt och tittade på bilderna och hörde honom berätta om tankarna bakom utställningen och hur han gått tillväga och så vidare.

Alltså, jag rekommenderar er verkligen att gå och titta på den här utställningen, har ni möjlighet så gör det gärna när han har en visning själv, det gjorde det hela otroligt mycket mer intressant.



Det blir alldeles för mycket text här om jag ska gå in på och börja förklara vad det här projektet handlar om, men för den intresserade rekommenderar jag att läsa här.

Kommentarer
Postat av: simone

otroligt vackra foton!

Postat av: bitterfittan

åh jag vill också gå.

2010-06-04 @ 17:38:37
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Rosita

Oh, jag såg ett reportage om han, så himla duktig!

2010-06-04 @ 19:04:36
URL: http://fewlix.blogg.se/
Postat av: pelle

Varför skriver du inte att du vill ligga med honom? Har du blivit pryd, Lena?

2010-06-04 @ 19:37:36
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback