Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut


Jag tog ny körkortsbild i Stockholm i helgen.


Jag hade nog mitt livs konstigaste dröm inatt. Jag drömde att jag var i Uganda, i Jinja, fast inte där vi varit och det såg inte ut som det gör. Jag var på ett berg med utsikt över Nilen, på ett hotell. Jag satt i trädgården vid hotellet och inte så mycket mer med det. Men så plötsligt var jag ute på vägen, fick ett sms som sa att jag fått mer pengar på mobilen och att man skulle få extra när man fyllde på igen. Om man hade barn var det bara att visa upp dem så skulle man få pengar på mobilen gratis. Det handlade om säkerthet, man måste kunna ringa, för allt var så farligt - särskilt för barnen. Sen såg jag två bilar, det hoppade ut barn ur bakluckorna och de stuvade om massor, med grejer i bakluckorna och gömde barnen i mitten. För att ingen skulle se att det fanns barn i bilen. Helt naturligt.

Sen var jag helt plötsligt tillbaka på hotellet, undrade vart någon tagit vägen. Jag och någon mer gick ner i källaren för att kolla, det var någon i en dusch, vi gick närmare och så PANG! Någon smällde igen dörren bakom oss och vi var inlåsta. Där satt vi alltså, inlåsta. Det var ett barn där också, och man förstod att det var det här som var det farliga. Men jag förstod inte vad vi andra gjorde där om det nu var barn de kidnappade. Men det spelade inte så stor roll, vi var inlåsta i en källare och kunde inte göra så mycket mer.

Nästa scen: jag får en smäll, blir släpad till ett annat rum, vaknar och ser avhuggna armar, huvuden, allt möjligt. Spelar död. De kommer tillbaka, ser att jag är död, skär sönder en lädermadrass (?) och lägger mig på den. Lämnar mig åt mitt öde - jag är ju ändå död. Jag reser mig, utan en sråma, och går runt bland dessa ruttna kroppsdelar, känner på en dörr som till min förvåning är öppen. Antar att de inte brydde sig om att låsa runt mig eftersom jag var död. Jag traskar ut, glad i hågen över att vara fri, går och öppnar åt de andra och helt plötsligt har jag lyckats rädda folk från en liga som kidnappar och mördar barn. Självklart blev ligan också tagen av polisen.

Själv fortsätter jag att hänga där på hotellet och av någon anledning har vi för oss en himla massa saker i källaren. Jag tycker det är lite läskigt, säger till alla att inte gå in i det stora rummet (där alla avhuggna kroppsdelar var), men berättar inte varför. Jag ser till att det alltid är öppna dörrar och håller ett vakande öga på alla barn som leker. Allt går fint, jag vaknar och känner mig som en hjälte, men en väldigt utmattad hjälte, så jag sover några timmar till fast det redan är morgon.

Nu undrar jag bara en sak:
varför kidnappade de bara vita barn och hur vet jag att så var fallet?

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Imponerande att du minns så exakt i detalj drömmer (minns själv aldrig något). hade varit intressant att ta reda på vad den betyder. För betyder något, det gör den med stor säkerhet.

Postat av: fifi

Men fy, vilken otäck dröm!

Du får tänka på pingvinerna i Slottsskogen innan du somnar så du drömmer söta drömmar istället!

2010-04-21 @ 18:02:33
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: anna

ojoj jag minns aldrig sådär mkt av mina drömmar. glömmer bort dem med en gång!



fotot blev bra ju :)

2010-04-21 @ 18:17:29
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Linda

Jaaa det e superbra mina ben är jätte lena o fina nu=)

2010-04-21 @ 19:18:25
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Rosita

Shit vad du minns.

Jag minns oftast bara lite kort sådär.. heh.

2010-04-21 @ 20:00:05
URL: http://ww
Postat av: pelle

Uj! Weird dröm! Kul att du minns så mycket också!

2010-04-21 @ 23:40:35
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Neha

De kanske var rasister:O:P

2010-04-22 @ 00:31:13
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Marica

Har du läst för många deckare nyligen? Eller är det bara en reaktion efter att nyligen ha kommit i närmare kontakt med en ny kultur där allt inte är så lätt att förklara. Skolan i Ssesenge kan väl spela in - att du bryr dig om hur det går för barnen där.

2010-04-22 @ 11:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback