De Bhutanska bönevimplarna


Hejhå, kolla! Det är inte bara de som var i förra inlägget, utan vi har fler också!

I alla fall, det är bönevimplar från Bhutan och det var många som gissade åt rätt håll (diverse gissningar på heliga saker från Asien), fast bara en som hade helt rätt. Detta var Emelie. Emelie? Vilken Emelie? Jag vet inte, men det kändes som hon svarade så precist och säkert att hon faktiskt visste, och därmed är det nog också en Emelie som har lite koll på mig, min familj & vår gård.

I alla fall, de är ganska lata där borta i Bhutan, så istället för att behöva be hela tiden skriver de bönerna på tygbitar och hänger upp, så sprids bönerna med vinden. Smart, ellerhur?

Kommentarer
Postat av: den riktiga maria

hahaha! underbart. jag ska också plita ner lite böner på tygstycken och hänga upp. :)

2010-04-24 @ 21:52:26
Postat av: anna

lena, jag hörde rykten om att du inte kan gå på wow för att din man är här. vad fan är de för snack?! ta med han för fan!

Postat av: Emelie Liljedahl

Det var ju jag! Men jag måste erkänna att det var lite fusk eftersom jag sett det på Maricas fb :)

2010-04-25 @ 13:55:25
Postat av: anna

nä det kostar ju en hel del iof, men vore kul om du kom i år också. jag ska gå iaf, men väntar ett tag med biljetten :)

2010-04-25 @ 14:48:20
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback