Jag sparar min tid, så att jag kan spara på dig

Tisdag morgon på jobbet, jag är frukostansvarig och sjunger på den här fina låten som är Vapnets bästa. Jag drömde om den och åh vad jag gillar svensk pop! Men eftersom jag är på jobbet kan jag inte lyssna på den, så istället låter jag er göra det.


Jag sparar min tid,
så att jag kan spara på dig

saker du säger och gör,
dina skivor, böcker, kläder du burit
antecknas av mig, allt arkiveras hos mig

på hårda, små prydliga kort
har stulit ett kartotek från biblioteket

så är jag kär eller bara galen?
snart går jag sönder, Östersunder
jag vill tro att det är
något som bara händer här
att nere i söder någonstans
kan jag fungera igen,
kan jag glömma dig


jag vet hur du går
från ditt jobb till bussen hem
hur du följer Thomégränd
och jag hänger på Domus, så jag får se dig
ingenting händer någonsin i ditt liv
det är så jag vill ha det
jag vill följa dig, vill närma mig långsamt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Då var du i stockholm av precis samma anledning som jag då=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback