Ekoglass från Pipersglace


Bilden har jag snott, förmodligen från Pipersglace
- men inte själv direkt från dem utan på omvägar.


Ikväll har jag mumsat glass, den nya ekologiska pinnglasen från Pipersglace. Den har jämförts med Magnum i smaken, jag skulle säga att den känns mer äkta. Den finns i två smaker, vanilj & nougat. Jag åt nougat, men smakade lite av vaniljen, och det var hur gott som helst!

Chokladöverdraget var lite tjockare och mörkare än man är van, det blev liksom mer choklad, men jag som älskar choklad och särskilt mörk sådan var verkligen nöjd. Själva nougatsmaken kan jag inte säga så mycket om, den var nog ganska dämpad skulle jag vilja säga, jag tyckte det smakade mer vanilj faktiskt. Riktig äkta vaniljsmak var det i alla fall och man känner ju verkligen skillnad på vanilj och vanilj.

Pipersglace har alltid kunnat det där med äkta smaker, och det här var absolut inget undantag! Hur god glass som helst!


Och självklart säljs dessa goda glassar, samt många av Pipersglaces övriga produkter, i Gustafsons Skafferi i Höje, välkomna dit!

Kommentarer
Postat av: anna

åh den där glassen vill jag smaka, såg god ut! :)

Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-21 @ 09:04:46
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: anna

det ska jag absolut göra! så länge får jag nöja mig med chokladbollar :)

2009-03-21 @ 10:36:52
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback