Mars 2008


Mars 2008 började, som sig bör, där februari slutade. Alltså med en kurerande blindtarm. Dock lät jag inte det hindra mig utan gick ut hårt med en Kent-konsert i LLA första mars. Samma kväll var det också inflyttningsfest i Gäddan, så jag och bror begav oss dit. Det var för min del första gången (men absolut inte sista) någonsin som jag besökte Gäddan.


Det var väldigt mycket folk i Gäddan den kvällen, det var mycket alkohol och mycket skoj. Eftersom jag inte hade med mig kameran på konserten bjuder jag istället på två bilder från festen, här är en grabb jag träffade där som hette Jocke.


Därefter var det dags för mig att påbörja min praktik på Tryck, som blivit lite försenad på grund av blindtarmen. Jag fick bland annat göra saker som att gå runt och fota saker i stan, det var allt från torget (bilden ovan) och gator till butiker och gallerior.


Det var otroligt fint vårväder där i början av mars, jag var glad över att vara hemma i Värmland och hade sköna dagar då jag promenerade runt i staden och fotade. Här är Klarälven, under en av dessa vackra dagar.


Det var skönt att vara hemma i Värmland, ha nära till gården och kunna åka hem när jag kände för det. Jag kunde dessutom delta i olika firanden, jag tror att det här var pappas födelsedag, jag minns inte riktigt men det var familjigt i alla fall.


Jag umgicks en hel del med min bror och hans vänner under den här tiden, hans vänner blev mina vänner så att säga. Jag hängde med bror, hans sambo och vänner och lärde mig att spela curling ett par kvällar i mars. Det var otroligt roligt, mycket skojigare än jag någonsin kunnat ana, faktiskt!


Men trots allt kretsade ju det mesta av mars kring praktiken på Tryck.


Såklart ägnade jag mig också åt saker som att träffa min bästaste Marielle när jag var hemma också. Här myser vi med god mat och vin i hennes lägenhet.


Och på tal om vänner så stötte jag även på Emelie en sväng på stan när jag var ute och gjorde grejer till Tryck, den här bilden skulle egentligen varit med i tidningen, men det blev aldrig något av den grejen.



Något av det sista som hände på praktiken var en modefotografering ute på Hammarö, det var riktigt skoj men galet kallt och jag var glad att jag inte var modell och skulle visa upp vårkläder där ute i kylan!


Vårvädret fortsatte och jag hann med att träffa Rebecka för en vårpromenad då vi passade på att hälsa på på InfoKomp, vår kära gamla gymnasieskola. Den var som vanligt fast med dubbelt så många elever, nya lokaler och några nya lärare.


Jag åkte hem till gården och helt plötsligt kom det galet mycket snö från ingenstans (alternativt från himlen), ett par decimeter på en natt och jag var inte alls förberedd utan hade åkt hem i mina converse och ansåg att det var vår.


Månaden avslutades med påsk, jag och Marielle tittade på firandet på torget och tog en härlig vårpromenad. För ja, våren kom tillbaka, trots att den här dagen var otroligt kall.

Kommentarer
Postat av: valle

Väldigt kul att följa det här och många bra bilder!

Postat av: anna

fina bilder. kul att läsa sånt där, särskilt eftersom jag inte läste din blogg då.



ja sk abli grymt skönt att komma hem till gbg igen.

2009-01-07 @ 17:58:31
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: pelle

KJul att se! :D



Och du, jobbar du i den här takten så lär din årskrönika var klar först i februari:P

2009-01-07 @ 17:58:52
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Penajs - Tankar, foton & musik.

hihi:) jodå det var riktigt härligt faktiskt :D

2009-01-07 @ 18:04:43
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Kalle

ah kul med bilder!

pch modefotograferingen va spännande! ser kallt ut och lyxigt på samma gång!

2009-01-07 @ 22:11:12
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Kalle

jaa synd att han inte fick pris. jag vill se honom live igen, när jag såg honom va han grym, men missade ju början för arrangörenaa puckade sig när en akt ställde in, då fick krunegård börja innan utsatt tid! smart...

2009-01-07 @ 22:36:43
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback