Maj 2008


Maj 2008 började med att Helena fyllde 20. Hon hade fest (fast det var egentligen på Valborg, men jag ville ha det i maj ändå).


Jag & Jossan kom på att det var roligt att kolla om vi kunde få in hela handen i munnen, sen fick vi alla andra att försöka, vi ägnade mycket tid åt det och tog kort på alla. Även detta på Helles fest.


Sen bar det av tillbaka till Fränsta igen, jag & Julia åkte till Torpshammar för att intervjua en grabb som varit på praktik i USA och fått varit med om en förlossning i en ambulans. Jag vet inte riktigt vad som var nyhetsvärdet i det här, men det var roligt att prata med honom.



Sen var det dags att hänga våran utställning - 12 delar av Medelpad.
Övre bilden: Thomas & Per mäter hur bilderna ska hänga.
Nedre bilden: Thomas bilder.


Hemvärnet hade en flygövning på E14 utanför Ånge, vi åkte och fotade och gjorde reportage till VK. Den här bilden blev dragare i tidningen.


Jag följde med Stefan norrut för hans BildVK. Närmare bestämt till Ramsele och Skogsnäskollektivet.


Vi tog vara på den fina våren och bestämde oss för ännu en grillkväll. Här är Sara och jag som tyckte det var en bra idé med två par solglasögon på samma gång.


VK-deadline innebar också VK-vaka. Här är natten innan VK skulle skickas till tryck och på bilden ser det ju inte riktigt ut som den är färdig, men jag antar att de flesta sidor plockats ner för korrläsning.


Sen var det dags för vernissage av vår utställning 12 delar av Medelpad. Här är jag tillsammans med mina bilder.


VK skulle tryckas och vi åkte till tryckeriet i Sundsvall för att övervaka det hela. Det är en ganska häftig process och väldigt många stora maskiner.



Vi åkte på skolresa till Östersund, där gick vi och lekte på Boda Borg och sen drack vi massa alkohol och gick på O'learys. Sen sov vi lite och dagen efter åkte vi hem igen.


Vår lärare Tomas bjöd hem hela klassen på grillfest. Vi drack otroligt mycket Sangria och hade skoj trots att vi inte fick mat förrän 12 på natten.



Vi insåg att skolan snart skulle ta slut och därför blev det otroligt mycket festande, för att ta vara på tiden vi hade kvar tillsammans. Här visar Pillan & Robin sina rumpor och Frida var fullast och argast.


Vi tog en tur till Ljungaverk en dag med fint väder. Här är Tommy & Per alldeles innan vi åkte dit.


Året på Ålsta avslutades med en styrdanskväll. Där var det stiliga grabbar (Mathias, Thomas & Robin) och där var det duktiga dansare (Christian & Therese). Vi hade en rolig kväll med ett härligt band som spelade i ateljen.

Sen tog året på Ålsta slut, det var otroligt sorligt och tråkigt och jag åkte hem till Värmland igen.


Månaden avslutades med att vi firade att mormor fyllde 85. Detta skedde hemma i Värmland, i vår fina hydda.

Kommentarer
Postat av: jullan igen

åh ålsta. buhubuhu. ska vi åka dit och hälsa på? hahah

2009-01-11 @ 16:48:42
Postat av: Camilla

Sött blogg!! Spana gärna in min och Lisas dubbelblogg om du vill också! Hade bäst!

Postat av: Solli

oj vad många bilder! ser ut som att ni haft riktigt kul!



kram!

2009-01-11 @ 23:05:23
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: elli & ella

Det är så roligt när folk gör resumeer om 'last year' det ser ut att ha haft riktigt roligt ! Kram elli

2009-01-11 @ 23:38:46
URL: http://wearegood.blogg.se/
Postat av: Kalle

hm udda lek att stoppa händerna i munnen, får jag nog säga heeh

2009-01-11 @ 23:47:51
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback