Grammisgalan, arton minuter senare

Arton minuter efter grammisgalan och jag är besviken över att Markus Krunegård inte fick ett enda pris. Överraskande glatt var att The Soundtrack of Our Lives vann årets grupp, oöverraskande men fint var att Hello Saferide (/Annika Norlin) vann årets textförfattande, oväntat att Anna Ternheim ska leda ligan och vinna mest. Trist var att Tv4 är så PK att de inte kunde göra invandrarpoplektionerna lite roliga och för en gång skull gillade jag faktiskt Gry Forsell och Adam Alsing. Rigmor Gustafsson har en väldigt intressant dialekt, det låter som en blandning av jag vet inte vad, men man kan allt höra värmländskan där någonstans.
Mamma var fascinerad av Salem Al Fakirs stilbyte, hon sa att han såg ut som en 40-talsgangster med backslick, det tyckte jag var bästa kommentaren idag.

Annars tycker jag att det borde varit mer priser till personer som Håkan, Veronica Maggio och Frida Hyvönen. Dock vill jag framföra ett glädjerop över att Trazan & Banarne vann årets barnalbum - jag älskade dem som liten!

Nu tröstfirar jag långt från allt vad TV heter tillsammans med Markus, gör det du också och gör det med den här låten:


Och
här kan du läsa mer.

Kommentarer
Postat av: Kalle

haha salem ja! som en bankdirektör!

krunegård va i kalmar på winnerbäck med vänner!

han är iaf bra live!

Postat av: pernilla

det är därför jag aldrig kollar på grammisgalan. det är bara radiomusik som får priser. and that I doo not like! :)

2009-01-08 @ 11:17:36
URL: http://saywhatsername.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback