fem i tolv och jorden skakar

Jag tyckte att jag var duktig igår, 22.57 stängde jag av datorn för att sova. Men inte lyckades jag somna för det, efter en halvtimmes grubblerier på hur det går ihop att Veronica Mars & Duncan går i samma klass (är de lika gamla? hur gammal var Lily, hon & Duncan var väl inte tvillingar?) skickade jag ett förvirrat sms till Pelle. Han sa att han skulle blogga om saken idag, det ser jag fram emot. Håll utkik efter det du också, och gör det här!
I alla fall, efter den där halvtimmen bestämde jag mig för att sömnen var meningslöst långt borta och plockade upp en bok som jag läser i lite sporadiskt (sisådär ett kapitel eller två i veckan, kanske, haha). Jag läste en halvtimme och sen satte jag på musik för att sova. Jag vet att jag inte somnade direkt ändå, men när jag har musik gör det inte så mycket.

Min slutsats är alltså att jag ska lära mig att lyssna på musik när jag ska sova, då går det lättare, då tänker jag inte på så mycket annat utan koncentrerar mig på musiken och somnar gott.

Vad har ni för knep när ni har svårt att sova?

Kommentarer
Postat av: Angelica

hm jag typ brukar dricka varm mjölk och göra nånting skittrist typ läsa en värdelös bok

Postat av: anna

jag brukar lägga mig och läsa, men oftast fastnar jag bara i boken haha

2009-01-13 @ 12:41:19
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Emma

Aha! Det vill jag också ha svar på. Nu. Det verkar ju högst orimligt. Duncan kanske har varit tvungen att gå om, han är ju lite av en badboy...

2009-01-13 @ 12:46:27
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: Emma

Hmm, sant. De kanske har liknande svenska friskolor typ 7-9an klass. Där alla går i samma. Fast det är ju också skumt, det känns inte alls typiskt americanhighschoolfilm. haha.. Jag finner ingen lösning. Pelle bör leverera någon form av svar idag!

2009-01-13 @ 12:59:43
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback