Familjehumor & månadens mest ofelbara dag

Igår var jag & pappa ensamma hemma, när vi hade ätit middag kom pappa att tänka på en scen ur en film som han beskrev som följande:
En kvinna är stressad och gör sig i ordning för att sticka iväg, sonen ser på tv. När hon är på väg ut säger sonen "men mamma, jag vill inte bara sitta här och se på tv, jag vill ha ett syskon att leka med." Varpå mamman svarar att "ja, det är ju det jag ska ut och fixa nu".

Pappa visste inte riktigt varför han kom att tänka på det och vad associationerna var, men han funderade vidare och kom på att det kanske var för att han reagerade på att jag ska till Stockholm i helgen (ja, ni läste rätt) och att han tyckte att jag skulle ägna helgen åt att skaffa honom barnbarn istället och då kunde jag svara att det är ju därför jag ska till Stockholm.




Dock är det fel tid i månaden för det, det där ofelbara månatliga magontet har kommit idag - som ett brev på posten. Jag måste gå hem från jobbet ett par timmar och sova bort den där förbannade mensvärken. Ja, det är så jag fungerar - varje månad måste jag gå hem, äta värktablett och sova ett tag. Efter några timmar är det bra igen. Såhär har det varit varje månad så länge jag kan minnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback