Det där med att blinka, eller snarare att svänga utan att blinka.

Kom ihåg att vara med i min undersökning!




Vi pratade ikväll om hur vanligt det är med folk som inte blinkar (när de kör bil, såklart) när de ska svänga och kom fram till följande slutsatser:

I Munkfors
är folk dåliga på att blinka, "för alla vet ju ändå vart jag ska". Det är i alla fall känslan man får, att folk låter bli att blinka för alla vet var alla bor, jobbar och så vidare.

I Stockholm
blinkar alla för att "jag ligger i en fil som visar vart jag ska". Alltså, ligger man i en fil som säger att man ska svänga behöver man inte blinka, i alla fall inte i Stockholm.

I Uppsala
blinkar man inte av den anledningen att "ingen har att göra med vart jag ska". Alltså, man vill undvika övervakningssamhället och därför bör så få som möjligt veta var man ska och således blinkar man inte.


Hur är det där du bor? Är folk duktiga på att använda blinkersen? Om inte, har du någon förklaring?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej o hå! Hittade igen dig genom ett klassfoto där sandra var med. Vi sågs på Winnerbäck. Faan - trist att vi tappade kontakten med åren egentligen....

Postat av: Kalle

fy fan vad jag irriteras på folk som inte blinkar

spciellt när man väntar på att köra in i en rodell. suck! blinka mongon! haha



jag måste nog kolla på traningsguiden igen...

2009-01-09 @ 23:00:38
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Sandra

grrrr jag kan bli så förbannad på folk!

Visst,jag håller med dig angående bristen av blinkersanvändande,men Gudarna ska veta hur mkt mer d finns/e!!

Bara för att nämna min sista incident i Ksd, rondellen vid OBS (systemet/bygg).... Där fick jag mötande!!! Tur att inte ALLA fick sitt körkort i Kellogspaketet!! grrrr

Borde vara återkommande tester!!!

2009-01-09 @ 23:23:21
Postat av: Kalle

tolka det som trean, fast äh jag vet inte. det ska ju se naturligt ut. och då va väl tom tvåan med i leken. trean kanske. jag vet inté haha

2009-01-10 @ 00:00:11
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Natalia

i min lilla håla blinkar folk för att jag bo i en håla där alla känner varandra..så det skulle vara en skam att sedan kallas för "personen som inte blinkar"..då spridet sig ryktet kring hela samhället.såå ist..så blinkar alla för att hålla sig på säkra sidan-

2009-01-10 @ 01:21:13
URL: http://nataliavelasquez.blogg.se/
Postat av: sanna

Sv: Tack så mycket! Tycker det är helt sjukt!



Där jag bor blinkar ingen - för det är fan ingen som kan köra bil för fem öre...

2009-01-10 @ 01:39:43
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: anna

folk vet ju att vi närkingar är rätt gnälliga och dryga, haha. iaf kan folk uppfattas så i trafiken i kumla/örebro. inte för jag vet om det är förklaringen men folk är bara oftast dåliga på att blinka.

2009-01-12 @ 12:02:58
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback