"De bästa brudarna raggar man inte på"

Igår satt jag och tittade på de inlägg jag har i min blogg som finns under kategorin "känsla". Om man läser bland de nyaste kan man utläsa följande: 5 av de 8 senaste inläggen i den kategorin handlar mer eller mindre om Marielle.
Marielle är, såvitt både jag och alla andra vet, min absolut bästa vän, så det är väl kanske inte så konstigt, särskilt inte med tanke på att hon befinner sig i Thailand och jag inte sett henne på evigheter... ja, den historien kan ni (i alla fall om ni läst de andra fem inläggen)!

Nu tänkte jag dock att jag verkligen måste uppmärksamma någon annan, som faktiskt är något av det bästa som hänt mig under året som nyss avslutats, denna någon är Olof.


Olof och jag gick i samma klass i högstadiet, vi var helt okej vänner - inte särskilt nära och vi kände väl inte varandra direkt heller. Nivet, sådär som man är med folk i ens klass som är trevliga och smarta.
Under gymnasietiden kan man nog räkna på en hand antalet gånger jag såg honom, sen råkade vi hamna på samma fest någon gång (kan det varit sommaren 2007 kanske?), det var rätt random och inget särskilt med det, vi bytte msn - "det kan ju vara roligt att höras". Ja, nivet.
Sen sågs vi någon gång i våras och efter det har vår vänskap verkligen utvecklats. Under sommaren och hösten har Olof och jag kommit väldigt nära varandra, det finns otroligt få människor man kan prata med om så mycket som vi pratar med varandra om, det finns få man vet alltid finns där. Olof är en sådan.

Jag fick plötsligt lite dåligt samvete över hur lite uppskattning jag visat Olof under den här tiden, för det har verkligen betytt (och betyder fortfarande) väldigt mycket att veta att han finns. Så därför tänkte jag helt enkelt skriva en blogg som uppskattning till honom. Nu har väl den här bloggen varit lika mycket bakgrundsinfo och sånt som uppskattning, men det jag helt enkelt bara vill säga är följande:

Olof, tack för att du finns!

Och, rubriken? Det är ett citat från honom själv, tycker ni att det stämmer?
Och, jag fick ett stort leende i hela ansiktet av vissa saker han sa till mig ikväll, jag är väldigt glad att jag har en vän som Olof helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: anna

åh har du inte sett det innan? veronica mars är grymt! :)

Postat av: Anonym

:D <3

2009-01-04 @ 11:38:00
Postat av: pelle

Vilket snällt inlägg, Lenin!

2009-01-04 @ 14:12:41
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback