Dagens politik

I DN idag:
"Obama lämnar inte Chicago", en bild från något hak i staden (eller kanske ett bageri) med personal vars tröja är prydd med texten "Obama eats here" på ryggen.
Tyvärr måste jag säga att jag är trött på Obama redan innan han tillsatts, jag är trött på att höra om honom, om att han är svart och om hur revolutionerande det är. Det vore väl en sak om det man hörde bara handlade om hans politik, det kan ju i alla fall vara intressant. Men det här? Nej, verkligen inte! Jag är trött på allt om hur häftigt det är med en svart president, jag menar - är det just att han är svart som är det viktiga? Inte vilken politik han förespråkar?
Visst, jag är också glad över att Obama ska tillsättas imorgon, men jag har ändå lite svårt för alla ovationer och hyllningar, särskilt här i Sverige. Jag menar, för oss är ju även han galet långt åt höger, det är ju inte som att de tillsatt någon Centerpartist eller (gud förbjude) Socialdemokrat direkt.


Har ni förresten hört det nya om att de svenska partierna ska skrivas med stora bokstäver? DET tycker jag är intressanta nyheter, till och med när man skriver förkortningarna i parenteser (m) ska det vara stora bokstäver: (M). Dock inte om man skriver det böjt, som t ex "den socialdemokratiska reformen", då ska det vara liten bokstav. Men om det är ett sammansatt ord, som "Kristdemokratförespråkare" ska det vara stor begynnelsebokstav, det är lite konstigt för annars är det ju samma regler som för t ex länder, men man skriver ju inte "Svenskättlingen" utan "svenskättlingen". Intressant är det i alla fall.


Dagens mest komiska politiska uttalande måste dock vara följande:
Bert Karlsson tycker inte att Israel borde få deltaga i Melodifestivalen, "Det hjälper inte att sjunga om fred".




Kommentarer
Postat av: Pillan

Svensk är ju med liten bokstav ... om inte i början på en mening. :)

Man skriver ju även Mellansverige och Västeuropa för att Sverige och Europa är namn - precis som Socialdemokraterna men inte socialdemokrat. Tycker att det är bra att de ändrar. Har aldrig förstått logiken med de små bokstäverna till partinamnen.



Jag gillar Obama. Hoppas på andra bullar. Men tror i och för sig inte så mycket på det. Hoppas bara.



Pussar

2009-01-19 @ 23:32:46
Postat av: Tommy

Folk tror att så fort Obama tillträder kommer allting bli radikalt annorlunda, det känns ju aningen overkligt. Det kan nog bli bättre på längre tid, det borde iaf inte kunna bli sämre. Men någon anledning att jubla känner jag inte direkt.



Sen Centern, det är väl höger Lena?

Liberaler och arbetsrättsmotståndare in i benmärgen.

2009-01-20 @ 11:44:06
Postat av: Tommy

Sen det här med Israel. De har idag det mest förmånliga handelsavtalet med EU. Sverige exporterar krigsmateriell till dom även fast "vi inte ska exportera till krigsförande länder". Likt Sydafrika bör alla förbindelser brytas, inte en Israelisk vara ska importeras och säljas och bryt allt samarbete med dom. Följ Venezuelas exempel och sparka ut ambassadören!

Postat av: anna

Bert Karlsson må vara korkad, men ändå rätt rolig ibland haha.

2009-01-20 @ 22:58:34
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback