April 2008



April och tillbaka till Norrland. Vi gick ut hårt direkt med att dra till Sundsvall för att fota fotboll, det var GIF-Helsinborg som gällde och det var riktigt kul, men galet kallt!
Bild 1. För att bengaler är jävligt coolt, vad vore sport utan dem?
Bild 2. Jag tyckte det var roligare att ha en bild där Henke Larsson är med än en där man faktiskt ser bollen, haha! Jag är nog ingen vidare sportfotograf.


Det var ett oljeläckage i havet utanför Sundsvall och detta mitt i vårt arbete med vårens VK, där BildVK skulle ha miljötema, passande tänkte Pernilla och gjorde en grej på det. Jag följde bara med och fotade för att det var roligt, jag fotade inte ens särskilt mycket av oljan.


Första helgen när alla var tillbaka från diverse praktiker och lov och liknande styrde vi maskerad, temat var filmkaraktärer (eller andra man sett på TV), Magnus var snubben i Fear & Loathing in Las Vegas, Frida var Borat och jag var Marge Simpson. Många andra var också coola grejer, men jag råkade välja de här bilderna idag. Det är dock bara den på Magnus jag tagit.


Jag färgade håret rött (igen) och vi skulle fota portrtätt till VK. Jag & Thomas fotade varandra i studion. Det mesta kretsade kring VK under den här tiden. (VK = Västra Kuriren, en tidning vi gav ut - lokal nyhetstidning på ca 7000 ex och med 2 nummer om året.)


Jag & Stefan fotade vårmode till VK vid Vikbron (Norra Europas längsta träbro eller något sådant), Raisa & Magnus var modeller och det var otroligt roligt - antagligen det roligaste vi gjorde till VK. Fint väder var det och snygga bilder blev det, men jag kan lova att vattnet var kallt sådär mitt i april (jag tappade en sko och var tvungen att simma ut och hämta den).


Det blev även dags för mitt eget BildVK, jag fotade på en ekologisk getgård, jättefint och mysigt var det där! Och världens sötaste getter, jag blev nöjd med bilderna.


Det var en väldigt fin vår även i Fränsta och när vi hade en stund över låg vi ofta på taket vid Nygård och solade, hur härligt som helst trots att vi inte hann det så ofta då det var hemskt mycket jobb med VK.


Andra stunder då vi tog vara på våren styrde vi grillkvällar, det var hur trevligt som helst även om det blev kyligt framåt kvällen och jag & Thomas åkte på ett galet misslyckat VK-uppdrag mitt i (vi hittade inte ens stället).
På bilderna: Kristina & Thomas.


I slutet av månaden åkte jag hem till Värmland igen, för att upptäcka att mina föräldrar slängt ut mig från mitt rum och tagit det som sitt sovrum. Själv fick jag det minimaliska rum som jag själv valde tapeter till när jag var runt 10 år.


Jag var också hemma för att fira Valborg, vilket gjordes med besked, brasa och grillning.

I april hann jag också med en helg i Stockholm tillsammans med Marielle, jag hade inte kameran med mig, men vi såg en grym konsert med Håkan och vi hade allmänt trevligt hela helgen.

Kommentarer
Postat av: ► S u s s i e K ◄

Anar jag en IKEA-påse på Marge's huvud...? ^^

Postat av: pernilla

haha, stackars dej som blev utslängd från rummet =)

2009-01-08 @ 11:22:02
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha snygg Borat ;)

2009-01-08 @ 14:23:44
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: pelle

Just ja, IKEA-påse-Marge ;D

2009-01-08 @ 15:33:45
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: stefan

Den där bilden där ni ligger och solar kommer jag ihåg starkt av någon anledning:)

2009-01-08 @ 17:38:01
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback