Utmaning om lycka

Jag har blivit utmanad av Emma.



Hur mår du?
Jag mår fint, har precis ätit lunch och druckit kaffe, så jag är rätt nöjd.

Skrattar du?
I perioder. Eller, beroende på sällskap, kanske? I söndags skrattade jag otroligt mycket, knappast något nämnvärt sen dess. Alltså, inte mycket här hemma/när jag jobbar, men otroligt mycket när jag gör annat.

Gör du saker som får dig att må bra?
Javisst, jag tränar en hel del, det mår jag bra av. Och jag åker iväg ofta på helgerna, det behöver jag för att inte ruttna här hemma.

Träffar du människor som får din mage att pirra?
Nej, det kan jag inte påstå händer ofta. Jag är inte så pirrig av mig. Det händer, men väldigt sällan.

Känner du dig starkare eller svagare än förut?
Oj, jag vet inte.. Det beror väl på vad man menar med förut.

Saknar du?
Ja, jag saknar mina Ålstavänner och min bästa kompis som är reseledare. Nu är hon på Kreta och det känns ändå inte så långt bort, det var värre när hon var i Thailand. Nu är vi i alla fall vakna samma tider på dygnet!

Tar du hand om dina vänner?
Tar hand om? Jag vet inte, om det innebär att jag berättar för dem hur bra jag är så är jag väldigt dålig på det. Men om det innebär att vara generös, att träffa dem, att hälsa på dem, att laga mat åt dem och så vidare så tar jag god hand om dem!

Älskar du?
Ja, det gör jag. Men det finns verkligen inte många som jag skulle kunna säga till att jag älskar dem. Men några finns. Jag är dock inte så bra på det där med känslor.

Gör du alla de saker du så länge sagt att du ska göra?
Ja, jag är ganska bra på att se till att saker blir av! Såklart att man får massa idéer som aldrig blir mer än idéer, men jag säger aldrig att jag ska hälsa på någon utan att göra det, jag gör det jag känner för och jag vill alltid vara med på allt!

Håller du dina löften?
Javisst, fast jag lovar inte så mycket.

Längtar du?
Ja, men inte så jättemycket. Mest längtar jag någon annan stans, efter att sluta jobba (oj, sa jag verkligen det? ni på jobbet ignorerar det här va?) och efter att åka till Uganda. Och lite efter Marielle, och Julia, och lite annat kanske.. Efter imorgon kväll då jag ska träffa gymnasiekompisar, det blir fint.

Tänker du?
Ja, men för lite just nu. Jag brukar tänka mer, men jag får så dåligt med intellektuellt utbyte här hemma, det är trist. Jag behöver mina Ålstingar!

Brister du ut i öppna ärliga skratt som kommer ända från magen?
Haha, absolut! Jag skrattar ofta lite lagom.. Men så ibland kan jag brista ut i riktiga gapskratt.. Och då skrattar jag, och skrattar, och skrattar... Det tar aldrig slut! Senast var i söndags, hos Helle och ojojoj vad jag skrattade!

Vill du?
Alltid, jag vill allt!

Önskar du att det var som förut?
Det beror på vad man menar med förut. Jag saknar Ålsta, jag saknar att bo själv.. Men jag har det rätt bra nu också. Jag vill dock komma härifrån, från gården. Men det ska jag ju snart, så jag är ganska nöjd. 

Går du vidare?
Nja, jag är nog lite dålig på det.

Gråter du när ingen ser?
Ja, det händer. Det finns otroligt få som sett mig gråta. Familjen, Marielle och mitt ex är väl de enda jag kan komma på som sett mig gråta.

Vågar du?
Ja, ofta i alla fall! Jag älskar utmaningar!

 Är du lycklig nu?
Ja, men jag har varit lyckligare och jag vet att jag kommer bli lyckligare igen. Men jag är absolut lycklig nu också!



Jag utmanar: Helena, Marielle, Anna & Anna.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Var är ålsta? Hoppas du blir ännu lyckligare!!

Postat av: Ida Björck

kul utmaning :)



haha ja när man har kul så går det fort

2009-04-16 @ 13:44:13
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

ja gymnasietiden är ju helt amazing :D haha det har/kommer att bli dom bästa tre åren i mitt liv hittills :)

2009-04-16 @ 13:49:13
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: ROXY

oh, den där utmaningen vill ju jag ha ;D kanske snor den av dig sen ändå :P

2009-04-16 @ 14:08:56
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

haha noo!! ;P



jaha oj de lät ju skitkul!kul att jobba för en bra sak!! :) hehe kan jag tänka mig!!

2009-04-16 @ 14:19:44
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

låter som riktigt bra svar :D

Ha en fin kväll!

2009-04-16 @ 18:57:00
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: ROXY

haha, hade redan glömt bort att jag skulle sno de, bäst att kopiera nu på en gång ;)

hoppas du haft en sjukt bra tors :D

2009-04-16 @ 23:19:30
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: anna

haha, bra att du utmanar mig så det händer något i min blogg den är ju rätt död nu för tiden :)

2009-04-17 @ 16:09:15
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback