Vi bor på landet...

Vi bor på landet, och snart vi fann det..
Idag har jag i alla fall blivit påminnd om hur jobbigt det är med vedspis! Jag lagade mat idag, och när jag skulle tända i spisen (vilket jag hävdat att jag inte kan nästan hela livet och alltid lyckats få någon annan att göra åt mig, men de senaste gångerna ändå gjort själv) började det ryka in något förskräckligt! Jag ringde pappa (i förhoppningen att han skulle komma hem och fixa allt till rätta), och han sa hur jag skulle göra (jag fick alltså fixa själv). Men, jag lyckades! Dock hela huset inrökt som bara den, men ändå. Jag kan ju! Något som vi borde åtgärda i vårt hem är förresten det att vi inte har någon brandvarnare, det har vi aldrig haft, inte i hela mitt liv. Men det slog mig precis att om det ska ryka in såhär är det ju ändå rätt skönt att inte behöva bli ännu mer stressad över en brandvarnare som går igång!
För övrigt blev maten jättegod också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback