Torsdag

Det är torsdag idag, första torsdagen i september och det innebär också första torsdagen på väldigt länge som det inte är någon gårdsbutik på Torfolk Gård. Det är på sitt sätt lite tomt, men samtidigt skönt. Det betyder också att det inte är så mycket jobb för mig. Jag hade, förvisso, sagt ifrån att jag inte ville jobba idag, men ändå. Och här sitter jag och jobbar i Skafferiet istället... Men det är bara en timme!
Nej, den här torsdagen ägnar jag åt annat, som sagt kommer Pillan & Anna! Det blir superskoj. Så snart Erika kommer tillbaka från lunchen åker jag ner till Karlstad, minsann! Jag har även varit hemma hos Hanna en stund, det var jättetrevligt och jag undrar hur många år sedan det kan vara sen jag sist var där! En hel evighet, kändes det som. Men det var jättetrevligt att ses och prata en stund, särskilt nu när hon ska åka iväg är det roligt att ha fått säga hejdå. Hanna är en sån som känns som hon alltid kommer finnas där, även om det var väldigt länge sen vi umgicks mycket. Vi känner ändå varandra väl fortfarande och vi har alltid roligt tillsammans. Tänk att jag har kännt henne sen hon var sisådär 2 dagar gammal, det är lite overkligt på något sätt. Och nu drar hon till Australien! Värst vad saker förändras!

Kommentarer
Postat av: pelle

Hade du en bra jobbdag?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback