Min dagliga dos

Jag sa ju att den här kvällen ägnas åt att ta efter Pelle. Den här gången handlar det om vilka hemsidor jag besöker dagligen. (Här är hans inlägg om ämnet)


Blogg.se
Om jag ska vara riktigt ärlig så ägnar jag nog mest av tiden här till att klicka mellan "översikt" och "statistik", bara för att aldrig missa en ny kommentar eller en ny beökare. Besatt? Jag? Näää..
Jag skriver många bloggar också, tamejfan! Och jag läser en hel del också. Men nu för tiden läser jag sällan utan att det sker genom nästa dagliga station, nämligen:

Bloggkoll
Där jag prenumererar på hemskt många bloggar, många fler än jag egentligen är intresserad av att läsa, det är bara det att jag tycker att det är så tråkigt när det står att jag har 0 nya inlägg, dyngtråkigt faktiskt! Där sitter jag också och klickar hela tiden för att se om det dyker upp något. Men det gör det aldrig när jag är inne, men om jag loggar ut en halvtimme, då hinner minsann 5 pers skriva blogg, haha! Eller, nu ljög jag. Det är sällan fler än 2 personer, för Pelle hinner med 4 inlägg!

Facebook
Ett annat ställe där jag bara klickar och klickar för att jag vill att det ska hända något. På det här stället är det på "home" jag vill se allt alla skriver till varandra, varje bild mina vänner kommenterar och alla status-uppdateringar mina vänner gör. Jag tackar Facebook för att jag har sjukt bra koll på alla mina vänner, för att jag kan fortsätta vara den som vet allt om alla utan att längre vara kvar på Ålsta.

Lexin
Jag har ju börjat jobba och med jobbet kommer ett visst mått intellekt, för att skaffa sig detta intellekt behöver språkkunskaperna utvidgas och det kan jag se till att de gör här. Jag hänger här hela dagen på jobbet. Eftersom mitt jobb i stor utsträckning går ut på att läsa mail från afrikaner och skriva mail till afrikaner innebär mitt jobb också mycket engelska. Så vad skulle jag göra utan Lexin?

Youtube

Ja, det blir bara mer & mer Youtube, och det märks väl om inte annat så här i bloggen. Jag lägger upp många Youtube-klipp här, och jag tycker det är kul. Det enda jag gör på You-tube egentligen är att lyssna på musik. Fast det händer att jag tittar på lite annat, och då fastnar jag verkligen (jag kan sitta hela kvällar och kolla på klipp från Parlamentet, Myggan eller Kvarteret Skatan). Men musik är ju en så stor del av mitt liv och jag har ingen mycket musik här på datorn (hårddisken ligger i och för sig en halvmeter bort), så det är så enkelt. Dessutom är det roligt att se videor!



Ja, det var allt. Andra sidor besöker jag inte så ofta, jag har tröttnat på det mesta annat!

Kommentarer
Postat av: Der Kartoffel

Tyda.se äro bättre än Lexin!

2008-09-27 @ 22:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback