Måndag morgon

Klockan är sju minuter över nio, måndag morgon, det innebär också sju minuter in på min första arbetsdag på mitt nya jobb. Dock finns bara två personer, utöver mig, på plats på kontoret och av dessa är endast en (1!) anställd i samma företag som jag. Resten är puts väck, vad vet jag? Min introduktion vet jag inte när den blir av, det är väl bara att vänta här på bättre tider.
Dock är det inte fullt så dramatiskt som det låter, personen som ska introducera mig i saker är min extrammma och jag släntrade in på kontoret två minuter över nio med en smörgås i ena handen och datorn som numera är min jobbdator under andra armen. Datorn hade jag tagit hem över natten för att kolla några grejer, men lyckades inte installera det mobila bredbandet (inte på den här heller, det funkade inte på min egna dator heller, fast på den här kom jag längre!). Det, i princip, sista jag gjorde igår kväll var att gå hem till min extramamma och fråga henne vilken tid jag skulle vara på kontoret idag. Hon svarade nio, och här står jag nu.

Förhoppningsvis kommer hon snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback