Måndag eftermiddag

Fortfarande på jobbet. Sitter och mailar afrikaner för fullt! Men det känns liksom som att jobbet är lite på lek, som att jag sitter här och bara hjälper till lite för att det är mycket. Som jag gjort förut, när jag hjälpt dem med diverse småsaker. Men nu är det inte så längre, nu är det anställning i över 5 månader. Varje dag, varje vecka (eller i alla fall 4 dagar i veckan nu i början och en hel del mer senare i slutet). Det är inget som jag bara gör idag och imorgon något annat. Nej, här kommer jag sitta och jobba. Jag ringer KB lite ibland och frågar om saker, han svarar och jag fixar. Men det känns som på lek, det känns inte som att jag jobbar, jag plockar ju bara lite fram och tillbaka i datorn, skickar ett mail, läser ett annat, skriver in lite grejer i ett dokument, går igenom ett annat dokument. Ja, det känns inte så verkligt, inte som att jag faktiskt har mailkontakt med folk, det känns mer som jag bara skriver lite på måfå och skickar iväg någonstans dit ingen kommer läsa det ändå. Inte för att jag inte gör det ordentligt, men det känns inte på riktigt.

För övrigt har jag kommit fram till att jag hädanefter ska börja klockan 8 på morgonen. Minsann. För sisådär halv 10 är det fika, och börjar man 9 kan man ju inte fika en halvtimme senare, och fika är ju nice! Dessutom känns det bra att börja tidigare och komma igång. Men sen får man väl se, jag ska satsa på det i början i alla fall. Och satsa på rätt långa dagar så det blir en ledig i veckan. Ja, till en början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback