Lördag, kväll

Min farmor är här och om 35 minuter ska jag gå hem och spela Boggle med henne och mamma och kanske pappa. Galet skoj spel, det där. Och jag är bra på det (det är ju sånt som gör spel roliga)! Men just nu håller mamma & farmor på att fixa med massa chilifrukter. Starka och goda, mamma ska väl lägga in dem eller så så vi har i vinter.
Idag har jag & pappa lagat middag, mumsig kycklinggryta! Jag och pappa är duktiga tillsammans, samspelta. Pappa fick välja musik till matlagningen, tog en öl och hällde upp vin till mig. Det blev Emil Jensen först och därefter Norrlåtar. Jag hade egentligen velat lägga in Norrlåtars Känslans Partisan här under, men den fanns inte på Youtube. Någon som hört den? Riktigt bra låt, en såndär som jag minns från när jag var liten. Jag tycker mycket om mycket musik som pappa lyssnade på när jag var liten. Varför skulle jag annars gilla Simon & Garfunkel så mycket?
I alla fall, jag hittade inte Känslans partisan, men efter middagen satte pappa istället på Don McLean, så jag bjuder på min favoritlåt med honom. Synd att så många förknippar den här låten med Madonna bara, jag menar den var ju superbra långt innan hon kom på att spela in den! Även den här är en sån låt som pappa lyssnat på sen jag var liten och som jag alltid gillat. Konstigt nog är det den enda jag egentligen kan minnas av Don McLean, men den är ju bra i vilket fall!





För övrigt har jag druckit 5 koppar kaffe idag och 3-4 glas vin, så jag kommer nog vara pigg länge (särskilt med tanke på att jag vaknade typ 11 idag)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback