Att balansera mellan stekare och pretto

Jag lever just nu i en väldigt svår balansgång, jag befinner mig på två nivåer, den första är Stekar-Lena & den andra är Pretto-Lena!

Stekar-Lena dricker champagne för 1500 kr på krogen och blir bjuden på restaurang av mormor. Stekar-Lena dissar att köpa alkohol på systembolaget och väljer att endast dricka ute istället, Stekar-Lena tycker om att bjuda och bryr sig inte om småpengar hit eller dit. Stekar-Lena har absolut inget problem med att göra av med pengar, hon lever efter filosofin att det man har gör man av med. Det här har jag & min bästa vän Marielle gemensamt, vi snålar inte. Dessutom börjar jag snart jobba, då blir det fina pengar, då blir det stekar-Lena, minsann.

Pretto-Lena dricker ekologiskt rödvin, hänger på Söder, går på snygga popkonserter med Bob Hund, tycker att kultur är viktigare än det mesta annat och går aldrig ut någon annan stans än på Glada Ankan. Pretto-Lena har väldigt bestämda åsikter, identifierar sig med DN's kulturbilaga, löser dess korsord i stort sett varje dag och är nöjd över att få jobba i ett konsultföretag som utvecklar ekologisk odling i U-länder.

Kommentarer
Postat av: vallle

Haha! Det var ett roligt inlägg. Alltid bra med lite självinsikt, men vem säger att man måste välja en sak? Du kan väl vara stekare ibland och pretto ibland.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback