Resplaner och dagens

Jag sitter på kontoret, här är det full rulle! Mamma & KB håller på att kolla på Tallink & båtresor till Riga. Jag har inte sagt det, kanske? Men vi ska till Riga i december på en minisemester. Hela familjen, inklusive flickvänner och hela baletten (jag tänkte skriva något typ "biddevitten", men det lät bara bra i huvudet!). Ibland känns det att man är ensam singel i familjen, haha! Men, tur för mig, Gunne (min extrapappa) är ute på resa, så jag kan dela rum med min extramamma och slipper bli den som sover i en extrasäng i mammas & pappas rum (som det ofta varit när vi åkt på semestrar, då vi är sju personer och det är så udda det bara kan bli). Det ska i alla fall bli trevligt och vi kommer vara borta helgen runt lucia. Alltså, en båttur till Riga, en natt där och sen resa hem.

För övrigt håller vi på att städa på kontoret, ordentligt dessutom! Här blir det ordning, minsann! Vi rensar upp, slänger, sorterar, organiserar, registrerar, städar och bygger hyllor! Det har alltså en stor del av min dag ägnats åt. Dessutom blev det lunch i storstan (Munkfors), då Carina hade glömt att ta med sig sin lunchlåda.
Sen har jag lagat mat också, riktigt god mat. Jag gjorde potatisgratäng för första gången i mitt liv, och den var uppskattad, måste jag säga! Till det en fräsch wok med morötter, palsternacka, vitkål, lök, pepparfrukt/chili och vitlök som jag sedan hällde sötsur sås, lite honung och vinäger över, plus massa kryddor och solrosfrön. Jag stekte kyckling också som jag blandade i på slutet, efter jag tagit bort en del till vegetarianen i huset. Och ja, gott var det absolut!

Nu ska jag hem och fixa i mitt rum, kanske återkommer senare - vem vet?

Kommentarer
Postat av: pelle

Ta kort på organiseringen, vissa av oss gillar det ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback