Jag & min mamma

dag har jag & mamma planterat om blommor, jag är väl inte den mest blom-intresserade och har inte vidare gröna fingrar heller, även om jag faktiskt lyckats hålla liv i alla blommor jag tagit mig för att skönta de senaste åren. Jag minns dock när jag bodde med Jocke, han lät mig inte vattna blommorna över huvud taget för han litade inte på min duglighet på det området, han trodde jag skulle övervattna dem och döda dem. Och jag tror han gjorde rätt i att ta det ansvaret.

Men nu i alla fall, nu har jag visat lite intresse, jag & mamma har alltså planterat om blommor. Jag bryr mig ju mest om mina egna blommor, så när de var klara avvek jag och lämnade mamma med köksbordet fullt av tidningspapper, blomjord, krukor och Aloe Vera-plantor.
Vi planterade om mina små söta Sankta Paulior, två små krukor blev till två stora och två små - det var alltså på tiden! Mamma läste dock att man ska plantera om dem på våren, men orka vänta, det behövdes ju nu! Dessutom fixade vi till min alp-blomma (jag minns inte vad den heter mer, men den ska ha iskallt vatten!) och planterade ett skott på en stor snygg blomma mamma har - om den tar sig och blir fin ska jag få den också!

Jag har kommit på på sista tiden att jag bara blir mer och mer lik min mamma, som det här med att jag över huvud taget intresserar mig för blommorna, det är inte likt mig. Men även många andra saker, har ni sett mitt hår? Har ni sett min mamma? Vi klippte oss samtidigt sist, och efter det blev jag grymt lik mamma!

Dessutom har jag faktiskt börjat överväga fenomenet radio på morgonen. Mamma lyssnar alltid på radio i sängen på morgonen (ja, pappa också förstås, men det är nog mammas initiativ). Jag har ju kopplat in min stereo och håller på att ordna upp i mitt rum och funderar på om det kanske kan vara lättare att vakna om man lyssnar på radio på morgonen? Jag ligger ju ändå och drar mig i evigheter, då kan jag ju lika gärna lyssna på något? Det är nog värt att testa!

Ja, det här var några grejer, det finns fler - men jag ska inte tjata mer om det! Jag ska istället hämta min kamera, ta kort på min mamma och mina fina blommor så ska ni få se vad det är jag pratar om!


      

Förr, i alla fall när jag var liten, fick jag alltid höra att jag är lik pappa. Men det har nog ändrats med åren, eller vad säger ni?
Är ni lika era föräldrar?

Kommentarer
Postat av: lottis

Det sägs att jag är lik min pappa, men jag vet inte jag. :p

Postat av: Sandra

Hört en hel del,men olika så jag vette tusan...

2008-10-19 @ 12:16:35
Postat av: anna

jag har aldrig innan sett någon bild på din mamma, bara din pappa. och tyckt du varit lite lik din pappa men nu när jag ser din mamma tycker jag du är mer lik henne :) jag är nog mest lik min mamma på utseendet men min pappa på sättet.

2008-10-19 @ 22:16:49
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback