I'm dreamin' of a white christmas

Igår berättade jag ju om mina sångassociationer (kolla ett inlägg ned) och då nämnde jag låten i rubriken.

Imorse när jag gick till jobbet var det vitt av frost på marken, det var kallt och vitt. Jag insåg att det var nästan lika vitt som det var på julafton förra året. De senaste jularna har det inte varit mycket till snö och förra året var det väldigt trist att komma hem från Norrland (där det självklart var massa snö i december) till ett Värmland med bara lite frost som enda vitt inslag i naturen.
Därför sjunger jag "I'm dreamin' of a white christmas" idag och hoppas på förbättring det här året.

Jag tänkte lägga upp en bild från förra julen men insåg att eftersom jag inte har något CS-program på den här datorn kan jag inte ens titta på mina bilder. Därför tar jag en äldre bild (från 26 dec 2006), då var det lite mer snö, men ändock inte någon vit jul.


Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack:)



Jag brukar också göra pepparkaksmuffins men med frosting på, i veckan lägger jag ut ett recept på pepparkaksrutor med glasyr på, riktigt gott:)

Postat av: pernilla

jag har en canon digital ixus 900Ti. :P Riktigt bra! Men jag vill ha en systemkamera!

2008-10-23 @ 16:34:05
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: pelle

Haha, jag tänkte väl. Nog för att det kunde vara frost ute, men jag blev rädd att det var som på bilden först! HAHA.

2008-10-23 @ 18:17:05
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Kalle

usch nej inte vinterassociationer! huh!



sv: du får skriva ner alla tjuvlyssningar du hör :P

2008-10-23 @ 20:23:07
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback