I just realized...

Mitt jobb går ju till stor del ut på att ha kontakt med afrikaner, att fixa allt som behövs för en stor monter på en stor mässa i Tyskland i februari. Detta innebär att jag ska koordinera många människor och det innebär också att jag skriver väldigt många mail varje dag. Just nu håller jag på att gå igenom många anmälningar, kolla så att all information finns och sådär och det innebär ju också att jag hittar många saker som inte stämmer och som jag måste maila dessa afrikaner och fråga.

Detta innebär också att väldigt många mail jag skriver innehåller någon av dessa formuleringar:
I just realized / I have noticed / I recognized that och liknande.
Egentligen använder jag den första mest, den sista betyder ju inte ens samma sak, men ibland passar den allt! Jag tycker det är roligt att variera mig när jag skriver, formulera mig på olika sätt och sådär, men när jag tänker på saken så kvittar det ju egentligen. Jag menar, jag mailar ju till olika personer, ingen av dem vet ju vad jag skrev i förra mailet till någon annan, ingen av dem kan ju tycka att jag är tjatig eller har dåligt ordförråd!

Men det är i alla fall roligt att skriva mail när folk är snabba på att svara! Om man skriver två mail, skickar iväg och skriver tre till och när man skickar iväg de tre kommer det samtidigt svar på något av dem man skrev innan, det är fint! Snabb kommunikation är verkligen min melodi!
Idag har varit en bra dag på jobbet, idag gillade jag mitt jobb (det går lite upp och ner, måste jag säga)!

Kommentarer
Postat av: stefan

alla jobb går lite upp och ner. lite som universitetet.

Postat av: Anonym

Vissa jobb går bara ner!

2008-10-17 @ 00:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback