Att somna om

Morgnar är inte min starka sida, att vakna är jobbigt men att gå upp är ännu jobbigare. Något jag dock tycker väldigt mycket om är att somna om! Det finns inget bättre än att vakna och få somna om, därför vaknar jag ganska många gånger varje morgon. Så här såg t.ex. min morgon imorse ut:

06.15 - klockan ringer första gången, jag vaknar knappt utan stänger bara av den nästan i sömnen.
07.00 - klockan ringer andra gången, jag vaknar lite ordentligare, stänger av den och ställer om den igen
07.30 - klockan ringer en tredje gång, den här gången börjar jag överväga att gå upp, räknar i huvudet hur länge jag kan ligga kvar innan jag måste upp.
07.35 - mamma frågar mig om jag ska gå upp snart, om vi ska äta frukost tillsammans.
07.40 - jag går upp, sätter på mig morgonrocken och äter en smörgås i sällskap av mamma.
07.55 - jag tänker att "jag måste inte börja jobba 8 idag" och lägger mig en stund till - det är ju så enkelt om man bara har morgonrock på sig och ändå måste till sovrummet för att klä på sig!
08.30 - klockan ringer och jag tänker att jag borde gå upp, men "jag orkar inte riktigt än.. bara 10 min till!"
09.00 - OJ! klockan är redan 9! jag flyger (dock väldigt motvilligt) ur sängen, drar på mig första bästa kläder och sticker hemifrån.

om man summerar detta innebär det att jag vaknar sisådär 5-6 gånger på morgonen, och somnar om en gång mindre. Jag borde lära mig att komma upp och inte frestas av sängen på det sättet!
Vad har ni för morgonvanor/-ovanor?

Kommentarer
Postat av: julialia

vafan lenin läs mejlen, våra bilder ska hängas i Ånge då, tillsammans med ettornas bilder. thomas mejlade typ idag. jag vet inte om jag ska åka, tågetär pissdyrt, men om några andra är på är jag också det. skulle vara kul att umgås igen och kul att träffa de nya bj:arna.

Postat av: julialia

förresten kom jag inte heller upp idag. klockan ringde 0550, jag förbannade världen och stannade hemma från jobbet. sämst jag vet men ibland blir det så.

2008-10-21 @ 13:32:27
URL: http://evakuera.blogg.se/
Postat av: pelle

Du vet att snoozandet kan förstöra en helt natts sömn? :P

2008-10-21 @ 14:16:46
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pernilla

haha ojdå. sådär extrem är inte jag, men jag gillar också att snooza. men försöker bara snooza några gånger på morronen, annars blir jag helt förstörd. Men jag brukar ofta vakna typ vid åtta, tänka att jag kan sova lite till, vakna tio, gosa in mig i täcket o sen vakna vid halv tolv för att sen masa mig ur sängen :P



BTW vad jobbar du med som gör att du kan flexa så?

2008-10-21 @ 16:11:40
URL: http://saywhatsername.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback