Reklamskandal!

När jag uppdaterade bloggkoll nyss, för att se om det kommit något nytt inlägg dök det här upp:


VAD FAN? Såhär kan de ju inte göra! Jag har i vanliga fall inte så mycket emot reklam, eller det klart jag kan tycka att det är jobbigt, men jag betalar inte för att slippa någon reklam och jag tänker sällan så mycket på den. Jag brukar helt enkelt inte störa mig så mycket på reklam. Men det här! Det här är helt sjukt, helt jävla sjukt!
Alltså, det är en sak att ha reklam - nivet, så där i en sidospalt, eller sådär när man väntar på att något laddas eller sådär bara var fan som helst, men inte mitt ibland det man ska kolla på! Inte som att man lurar folk med reklamen, inte som att man ser det och tror det är ett nytt inlägg man ska läsa, inte så. Det är så fel så det finns inte och jag blev verkligen galet arg när jag såg det (och är det fortfarande)!
Alltså, hur mycket har H&M betalat för det här? Hur lågt har bloggkoll sjunkit? Hur jävla många kommer gå in på det bara för att det ser ut som ett inlägg? Hur många såna här grejer ska vi behöva stå ut med? Alltså, en gång kanske är ingen gång, men nog fan är en gång nog mycket för att passera en gräns, nog mycket för att ha spräckt något som tidigare inte var tänkbart. Nej, jag vill se skärpning & inte fler sådana här hemska påhitt! Ni vet att det är tredje gången gillt det gäller, va? Jag överväger seriöst att lämna bloggkoll om det här fortsätter!

Vad tycker ni andra om det här? Är det skandal eller helt okej? Har ni reagerat på det? Tryckte ni på länken?

(jag ber om ursäkt för alla svordomar, men är man arg så är man)



Uppdatering: Hur många nya inlägg som än dyker upp så är ändå H&M överst! Hur länge ska jag behöva stå ut med det? Hur länge ska jag tvingas se den reklamen? Kan ingen ta dit en knapp som man kan trycka på, som "markera som läst", så den försvinner iväg? Jag är rädd att det där är ett konstant inslag som kommer vara där hela tiden, med nya reklamer! Då säger nog jag hejdå till bloggkoll, faktiskt!

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag är emot det! Stå på dig Lena!

Postat av: johanna

jag tryckte på det, tyckte att det såg lite annorlunda ut, men tänkte inte på det. idioti. det är inte direkt så att man kan ignorera den reklamen som man kan med de som finns på sidorna, utan man tittar på den flera gånger när man är där inne. kasst

2008-11-10 @ 08:47:17
Postat av: Karin

hehe diskuterade det här nyss i "jobb-syfte".. mycket sånt inom det jobbet jag har hum.. kan inte yttra min om det nu:p



härligt, själv mår jag ju sådär.. hade världens bakfylla igår, var nog det som satte fart på huvudvärken hehe

2008-11-10 @ 09:44:11
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anna

Lite väl onödig reklam..

2008-11-10 @ 10:13:38
Postat av: valle

Jag tycker det är roligt att du blir så upphetsad över småsaker. Men visst, jag tycker inte heller att det är bra.



Scala var stängt, jag hämtar biljetterna imorgon.

2008-11-10 @ 10:17:24
Postat av: Karin

jo men alltså bloggkoll har ju ingenting alls med oss på blogg att göra.. vi är väl snare "motspelare" på marknaden eller va man ska säga haha



men vet du hur internetföretag "överlever"? hur alla får sina löner och hur man har råd att utöka, jo reklam. enda inkomsten ju liksom

2008-11-10 @ 10:38:08
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Malin

Hejhej, kolla in min blogg och kommentera gärna! :D

2008-11-10 @ 14:14:37
URL: http://yiipiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback