Me & my MacBook

Okej, jag har äntligen fått min älskade dator! Detta är alltså min första blogg från min nya Macbook! Jag ska inte skriva vidare mycket här & nu, more to come, som man säger. Jag tänkte bara säga det att - äntligen är den här! 



Nu ska jag:
1. Försöka leta reda på var bilden jag tog på mig själv nyss har tagit vägen.
2. Besluta mig för om jag ska sluta använda mitt guldarmband nu - för att inte rispa upp datorn. 
3. Njuta av hela grejen med att äga världens snyggaste dator. 
4. Börja fixa, installera och organisera, fixa & konfigurera. 

Men först ska jag jobba, för jag är ju faktiskt på jobbet. Jag kan ju inte sluta jobba bara för att jag fått en ny dator, eller? 


Uppdatering 15.45: Jag kommer sitta och fixa och leka massor och det känns meningslöst att skriva massa nya inlägg, så jag kommer nog uppdatera det här lite vartefter närmsta timmen. Jag börjar med att lägga upp en bild från Photo Booth, för ni vet väl att en sån här cool dator har inbyggd cam? 




Uppdatering 17.00: CSN-kortets kundtjänst stängde 16.30, vad är det för galenskaper? Hur kan en kundtjänst stänga så tidigt? Hur ska man folk kunna ringa bara på kontorstid? Tacka vet jag banken som man kan ringa till till 23 på kvällen! 
Ja, det är såhär, va, jag köpte ju en iPod till Kolbjörn också när jag köpte datorn, och med CSN-rabatt kunde man få den billigt, problemet är bara det att man måste ansöka om det hela i efterhand - jag har alltså lagt ut bortåt en tusenlapp som Apple ska betala till mig. 
Och hur gör man för att få tillbaka det här? Jo, man fyller i 20 blanketter, skriver ut fakturor, orderbekräftelser och så vidare. Dessutom ska man skicka in steckkodsetiketterna, alltså de etiketter som finns på produkten, med serienummer och liknande! Problemet är ju bara det att jag kan ju inte hålla på att plocka bort dem från kartongerna, hur ska jag då kunna göra något om jag behöver skicka in någon av produkterna på reparation? Hur ska jag då kunna ha någon rätt i hela världen till någonting? Är det det här som är meningen? 
Jag undrar nu alltså om man kan skicka in en kopia på dessa etiketter? Men hur får jag svar på detta när kundtjänsten är stängd? Fattar ni hur svårt det här är? Jag är fastlåst i ett hörn och måste vänta med att ringa till imorgon. 

Självklart ska allt dessa skickas per post - vilket också innebär att det tar tid. Dessutom ska man "räkna med" att det tar 4-6 veckor att få pengarna efter att de behandlat ansökan. Och hur lång tid kan det ta innan de behandlat ansökan? Kommer jag få pengarna innan februari, tro? Jag är tveksam! 

Dessutom är ju faktiskt det här bara en rabattansökan och jag kan inte alls vara säker på att jag kommer få rabatten bara för att jag ansöker om den, det är galet! 

Jag glömde förresten också att nämna att man måste göra det här inom 30 dagar efter att produkten betalats, vilket är typ två veckor sedan (eftersom leveransen tagit sån tid). 

Summa summarum: det här är otroligt krångligt, det tar tid och jag fattar inte varför sådana här saker alltid ska krånglas till så förskräckligt, kan någon berätta det för mig? Jag har haft problem med Apples kundtjänst förut, och jag kan helt enkelt säga det att Apples service är inte alls vad man kunde önska! Även om det här just nu även har med CSN-kortet att göra så är det ändå till Apple allt ska skickas och från Apple man ska få pengarna. 

Det är sjukt att de kan kräva så mycket av en för att man köper deras produkter, att det är noll service och hjälp samtidigt som man ändå har betalat otroligt mycket och det är ju dessutom extra pengar bara för att det är just Mac. Kan ni förstå min frustration? 

Kommentarer
Postat av: Anna

jag vill också ha en MacBook :O

Postat av: pelle

Haha, inbyggd cam? LENA, du är sen. Men coolt med ny dator :D

2008-11-13 @ 21:19:20
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback