Julkänslor

Någon mer än jag som är galet sugen på jul? Som mer än gärna hör på massa julmusik? Som längtar efter att få tända första ljuset i adventsljusstaken? Som vill ha snö & vinter och pyssla med julkort? Någon mer som vill spä på julstämningen lite grann?

Jag håller på att sätta ihop en spellista med jullåtar på YouTube med jullåtar, den kan ni
höra/se på här! Jag har inspirerats av Pelle & börjat göra spellistor på Youtube - hur skoj som helst, ju!


Om ni inte vill kolla hela listan kan ni kika på det här klippet i alla fall, jag visste inte att den låten liksom "handlade" om något (klart alla låtar handlar om något, men jag har aldrig reflekterat över den här) och jag visste absolut inte att det fanns en så här söt film till den!




Frosty the Snowman, skriven av Steve "Jack" Rollins och Steve Nelson, är ursprungligen inspelad av Gene Autry 1950. Men har även spelats in av bland andra Nat King Cole, Ray Conniff, The Cocteau Twins och The Beach Boys.

Sången används oftast som en julsång på norra halvklotet, fastän ordet jul inte nämns i texten. Sången handlar om en snögubbe som kommit till liv tack vare en hatt som några barn funnit. Hatten sägs vara magisk, och snögubben springer omkring i vinterlandskapet.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag, jag, jag! Jag har julkänsla, vill ha julen nu och alla mysiga ljus och sånt :) Fast det är inte länge,den smyger hela tiden fram :D Lyssnade på en massa julmusik idag.

Postat av: mikaelf

Jag tycker det är för tidigt! Det är ju november föritusan! :P

2008-11-12 @ 23:46:59
URL: http://mikaelf.com/blog
Postat av: Marielle

Jag kan tänka mig jul! :-D

2008-11-13 @ 05:56:38
URL: http://reseledarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback