Dagens skratt & uppföljning av problemen med Apple

Jag hade ju väldiga problem med Apple förra veckan & var galet arg på dem. När jag hade lugnat ner mig lite på lördagen kom ett mail där de bad mig att fylla i en uppföljande undersökning grundat på mitt telefonsamtal och den hjälp jag fått.
Jag hade, som sagt lugnat ner mig och samlat mig lite och i vanliga fall hade jag nog sagt att det var ganska bra, men jag kunde inte. Jag mindes hur arg jag varit och kunde inte låta bli att skriva det, jag berättade att jag tycker att Apples kundservice är dålig och att de krånglar till allt väldigt mycket för sina kunder. Jag var nog ganska hård i det jag skrev, men det tyckte jag att de kunde ta.

Och vet ni vad?
Idag ringde en tjej från Apples kundtjänst till mig och ville veta mer specifikt vad jag varit missnöjd med, vad de kunde förbättra och så vidare. Jag sa som det var, att jag tycker att Apple krånglar till allting, att jag tycker att man borde få rabatten direkt på fakturan och att jag fått trevligt bemötande men att de inte kunnat ge mig de svar jag vill ha. Jag sa att jag tycker att det är dåligt att man ska behöva klippa i kartongen och att det borde räcka att man skickar in en kopia på etiketterna.
På tjejen jag pratade med lät det som jag var världens smartaste människa som kommit på såna saker, hon sa att de har kampanjen varje år och att de har testat att göra det på lite olika sätt och att nästa år kanske det skulle kunna räcka att man skickade in kopian, hon skulle i alla fall framföra det. Haha!
Dessutom sa hon en hel del annat om ditten och datten, men det roliga var att hon var så otroligt hjälpsam, att hon verkligen ville få mig att tycka att de är bra, att de verkligen inte vill ha missnöjda kunder som berättar för alla hur illa bemött man blivit!
När jag lagt på började jag gapskratta, det var så otroligt roligt, jag älskar att vara lite arg sådär, och jag älskar att bli behandlad med all respekt i världen och jag älskar att kunna avsluta hela den här grejen med att det faktiskt är sant att kunden alltid har rätt!
Dessutom älskar jag att jag fyllde i den där undersökningen och att jag fyllde i den så argt som jag gjorde!

Det känns ärligt talat lite som att de kryper på knä efter mig, och får jag inte den här rabatten kommer jag sannerligen skjuta någon. Eller börja trackassera kundtjänsten, hon sa att om jag någonsin blir missnöjd med mina svar där igen ska jag ringa en gång till, fortsätta ringa och stå på mig! Som om jag inte gjorde det nu? Haha!

Kommentarer
Postat av: pelle

Tycker du på allvar att kunden alltid har rätt?

Postat av: Kalle

kunden har inte alltid rätt... en kass och klichéartat fras. men.. det finns ju saker som innebär dåliga rutiner och krångel när det gäller problem. jag är trött på HP som gjort en så strulande dator. men deras kundservice har hittills varit grymt bra. dom har hållt allt dom sagt o lite till. dom lovar inte för mycket, det är juste. istället överträffar dom det dom sagt. men att produtken är kass är ju bara så trist.

2008-11-17 @ 18:57:19
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Kalle

sv: förresten, ledsen om det där med ormen ;) hoppas du återhämtat dig heh!

ha det!

2008-11-17 @ 18:57:55
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Kalle

hah den där storyn om tanden/plomben lät ju mysko!? man får ju inte ge mig sig på vad som. utan hänvisa till lagar. eller tillverkare...



ofta är det ju bara ilska som ska rinna av



och ja shout out louds är super. synd att inte youtube funkar men dom har nog myspace att kolla in :P

2008-11-17 @ 19:20:33
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: pelle

Hahaha, kärnor i hallonsylten? Vilket ollon. Jag lovar att han eller hon lyckas försakat det där på egen hand och råkat se syltburken på bordet:P

2008-11-17 @ 22:24:45
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback