Dagens I-landsproblem

Jag funderar på att åka till stan ikväll, men kan inte bestämma mig. Enda bussen jag kan ta går 16.15, vilket innebär att jag är i stan 17.50. Det innerbär att ja inte har någon möjlighet att gå till något systembolag, vad ska jag då dricka ikväll? Hur ska detta lösas? Jag har dessutom kasst med kläder, och det är rocka-billytema, det lär väl bli den gamla vanliga blåa kjolen, den tröttnar jag aldrig på! Eller jo, jag börjar nog göra det nu, faktiskt. Jag är galet sugen på att ha på mig mina röda, snygga skor, men klarar jag att gå i klackar än med mina fötter? Det är nog rätt dumt egentligen, men vore så härligt!
Det tål att funderas på i alla fall, jag har ju tvåochenhalv timme kvar innan bussen går! Innan dess ska jag i och för sig klä på mig, äta, packa och så vidare. Förresten, vad & var ska jag äta middag? I Gäddan? Ensam när jag kommer till stan? Nu krånglar jag till det här mer & mer känner jag!


Justja, igår var vi ju på bio. Låt den rätte komma in. Den var väldigt bra, faktiskt! Jag är ju inte direkt en sucker för den typen av filmer, men den här var inte särskilt läskig utan intressant och fin. Den var dessutom snyggt filmad, och det är ju verkligen något jag är en sucker för! Jag kan tycka att en film är grym bara för att den är snygg, så illa är det! Men det här var absolut en film jag är glad att ha set på bio, jag tror inte att jag hade uppskattat den lika mycket på TV och jag hade nog inte uppskattat Patrik 1,5 (som var alternativet) lika mycket på bio - det är en sån film man kan se hemma på TV. Eller, vad säger ni?

I alla fall, filmen var jättesöt, handlade om en 12-årig tjej som var vampyr och en lika gammal kille som var mobbad. De var så söta tillsammans och det var så fint hur deras relation utvecklades och hur de behandlade varandra, hur enkel deras relation var på något sätt.
Jag ska inte berätta hela filmen, men det var absolut en sevärd film, se den vettja!


Nu ska jag äta lite frukost eller så, och få något vettigt gjort av den här dagen, kanske?

Kommentarer
Postat av: Kalle

hm. man kanske skulle se den, har inte varit på bio på 2 år eller nåt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback