Busslycka och Stockholmsromantik

Jag älskar Värmlandstrafik, speciellt buss 300 (tidigare 304). Det är så härligt, det finns inga bekvämare bussar, eller någon buss jag hellre åker på. Egentligen är jag inte den som tycker så mycket om att åka buss över huvud taget, men just den här bussen, den får mig att känna en behaglig lycka. Jag vet inte om det är det att det är den enda buss jag någonsin kunnat sova på, den enda jag någonsin pendlat med eller om det är det att det inte spelar någon roll var jag är, slår jag upp ögonen kan jag säga direkt var på vägen bussen är.
Det bästa med att åka buss är att halvsova och när det är soligt. Det är så härligt att åka buss när solen värmer ansiktet, folk som drar för gardinen på bussen har jag absolut ingenting till övers för. Dessa människor skulle jag vilja utrota, de får helt enkelt inte plats i min värld.
Något annat som är underbart med att åka buss är att ha musik i öronen, jag sätter alltid min iPod på shuffle och låter den gå. Idag hade den väldigt god smak och spelade "För sent för Edelweiss", och med den låten och solen i ögonen kunde jag inte tänka mig en lyckligare stund. Det kändes otroligt fint.

Idag ska jag åka till Stockholm, jag sitter just nu på stationen i Karlstad och väntar på tåget.
Jag är en otrolig Stockholmsromantiker, det känns nästan som att ingenting kan ta det ifrån mig, det är som någon slags glorifiering som pågår inne i mitt huvud. Men när jag tänker på böcker som Stockholmsserien av Fogelström och på musik som Peggy Lejonhjärta så hoppar hjärtat till lite.
Jag tänker på Sista Styverns Trappa, jag tänker på Gröna Linjen och jag tänker på Vita Bergs-parken. Jag är en obotlig Stockholmsromantiker, men i själv verket handlar det kanske mest om Söder, om alla fina hus i Vita Bergen, om alla mysiga gator, om alla trevliga krogar och så vidare. Så kanske, kanske är det egentligen en Södermalmsromantiker jag är?
Jag vet inte, men jag vet att jag är väldigt lycklig idag, dels för att jag fått höra fin musik med solen i ansiktet på bussen, men även för att jag ska åka till Stockholm, träffa många fina människor, vara social och ha roligt.

För övrigt snöar det i Karlstad idag, jag upplevde lite samma sak som jag gjorde härom dagen, jag gick in på Mitt i city och när jag handlat lite där och kom ut igen var det vitt på marken, ungefär samma sak som härom dagen när jag gick på lunch utan snö och kom tillbaka med massa snö.

Jag hoppas ni är på lika bra humör idag som jag är!

Kommentarer
Postat av: lottis

Fast när man sitter i en buss och har en konversatione med en annan och solen lyser rakt in i ögonen, då är det inte trevligt med solen.

Postat av: Karin

Kreta:)

2008-11-21 @ 15:53:07
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: lottis

sv: klart man vänder sig till den. men fortfarande kan solen lysa rakt i ögonen till den som sitter längst ut. ;)

2008-11-21 @ 15:57:51
URL: http://jagvetingetbranamn.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag ska också snart upp till Stockholm:)

2008-11-21 @ 18:37:13
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag ska också snart upp till Stockholm:)

2008-11-21 @ 18:37:13
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: A M A N D A J O S E F I N E

Snö är underbart! Hoppas du kommer ha en underbar fredags kväll :D

2008-11-21 @ 19:29:13
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: pelle

Haha, jag läste din rubrik som "olycka" och satt och vänta på det tragiska :P

2008-11-21 @ 21:52:50
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback