Why did Mona Lisa smile?

Jag har lyssnat på en del fin musik de senaste dagarna och det är mycket som tagit hårt i mitt hjärta. Jag känner ett stort musikbehov, jag måste lyssna mer, jag måste bry mig mer.
Något annat som slagit hårt är en insikt, jag har insett hur få jag egentligen har som verkligen värdesätter saker som jag. Jag vet ju att jag alltid har Marielle, som är alldeles utmärkt bäst, men i övrigt. Jag fick frågan "ska du till Peace & Love" igår. Jag sa nej och en undran om varför, jag svarade att jag inte hade någon att åka med och att biljetterna var slut. Och så slutpratat. Det är tråkigt att ingen kunnat fråga tidigare, att det inte känns som man är närmare än att man vill åka tillsammans. Jag vill verkligen dit, men det är självklart helt kört och kommer inte bli något. Men jag har ett otroligt stort festivalbehov, men inte en vän som vill med på en enda festival.
Och det där är liksom bara en grej bland många, men det räcker så. Jag ska inte vara bitter, jag ska sova.

Mitt liv är bara jobb och jobb. Jag vet inte riktigt vad sommar innebär för en "vanlig svensk", jag gör sällan mycket mer än jobbar. Någon festival då, kanske. Men det vet jag inte om det blir något alls iår.

Men som sagt, nu ska jag sluta vara bitter och sova. Men jag kan bjuda på ännu ett fint YouTube-klipp. (säg till om jag börjar bli tjatig)



fast enligt mig kan man hoppa över i alla fall första minuten.




I know why Mona Lisa smiled,
Da Vinci must have been a really funny guy
and laughter is the only way into my heart.

Kommentarer
Postat av: pelle

Naaaw, är lilla Lena festivalsugen? :D

Postat av: Marielle

Jag älskar dig!

2008-06-23 @ 11:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback