Svenska flaggans dag

Idag är det den dära nationaldagen. I stan idag ramlade jag och bror rakt in nationaldagsfirandet med blåsorkester och hela baletten. Det var trevligt och somrigt.
Jag minns när jag var liten, på den gamla goda tiden då nationaldagen inte var en röd dag. Det här är på den tiden som är så gammal att jag gick på Mjönässkolan, på nationaldagen (fast jag minns det bara från ett tillfälle) gick vi ut och hissade flaggan på morgonen och sjöng nationalsången. Vad hände med det? Det var länge sedan jag var med om flagghissande, eller när jag tänker efter så gjorde vi faktiskt det på Värmdö när jag var där på valborg förra året. Men innan det kan det inte varit något sen den dagen Anna Lindh blev mördad. Det var första gången jag såg hur det går till när man hissar en flagga på halv stång. Och ja, enda också då.

Det är fortfarande näst intill outhärdligt varmt, men vart är det inte det? Idag badade jag & Marielle i Vänern, det var riktigt härligt! Välbehövligt! Den här värmen tar verkligen kål på mig!
Imorgon ska jag börja jobba klockan 6, för att hinna jobba ett tag innan det blir alldeles för varmt för att över huvud taget vara utomhus. Jag har haft huvudvärk, igår var det hemskt mycket och har varit en del nu ikväll också, jag tror det är värmen.

I övrigt har jag ett dilemma och det är om jag ska åka ner till stan imorgon och träffa vänner eller om jag ska delta i födelsedagsfirande här på gården. Vad är mest värt? En 51-årsdag eller en uteservering i stan? Svårt val, minsann!
Det tål att tänkas på, någon som vill tänka åt mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback