Och så kom regnet

Det är lördag, men det känns inte. Min rygg är jättetrött och imorgon ska jag köra traktor. Jag ska harva, det är bra. Min rygg orkar inte bära med nu. Idag har det varit rabarberskörd och därefter var jag med mamma & pappa till skafferiet och packade grejer för att ge plats åt ombyggnaden. Nästa lördag är det invigning, det blir skoj!
Idag har vi ätit massa jordgubbar också, mumsigt! Men än så länge är det bara jordgubbar från växthuset, pappa säger att de på friland blir godare så det hoppas vi på. Jordgubbar är mums, särskilt våra egna.
På tal om vårat eget så längtar jag verkligen efter den första gurkan, men det är väl länge kvar än, säkert en månad eller så. Gurkoplanterna är ju inte ens planterade i gurkhuset än, så det lär dröja. Men tänk vad underbart gott att kunna gå ner och plocka sig en gurka och smaska på när man är sugen, bättre än allt godis i världen! Egna gurkor är bäst! Bättre än jordgubbar med glass, jordgubbar med mjölk och jordgubsssmothie tillsammans! Minsann! Idag åt vi sparrissoppa också, det var mumsigt men inte som gurka det heller.

Rabarberskörden gick smidigt och bra, med en liten regnskur mitt i blev vi uppfräschade och piggnade till. Skönt med lite regn för första gången på veckor! Men det var ju inte mycket, fast åsskuren nu på kvällen kändes också skön. Men i alla fall, tillsammans med 25 innebandymänniskor (typ P12 och deras föräldrar) gick rabarbern förvånansvärt snabbt!

Och inte blev det någon uteservering den här veckan heller, folk var inte så på.. Men det kommer, jag lovar! Vi ska styra det här, jajjemän!

Kommentarer
Postat av: johanna

det brukar jag också göra när jag möter nån när jag promenerar :) det är roligt när nån ler tillbaka :)

2008-06-07 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback