Man lever bara en gång!

Idag, när jag åt en kaka och tänkte att jag egentligen inte borde, men i samma sekund ursäktade det inför mig själv med att "man lever bara en gång" slog det mig att det uttrycket är VÄLDIGT konstigt. Vadå lever bara en gång? Gör det inte att det är desto viktigare att ta vara på livet? Att man borde sköta sig? Att man inte alls ska äta en kaka till för att det är gott och man lever så kort att man kan unna sig, men äter man en kaka till för ofta lever man nog kortare och då känns det väl inte så värt det? Om man nu bara har ett liv ska man väl i alla fall försöka göra vad man kan för att det ska bli långt, eller?

Kommentarer
Postat av: valle

Det handlar väl snarare om att man ska passa på att njuta av livet så mycket som möjligt medan man fortfarande har chansen. Om man aldrig unnar sig någonting alls blir det ju ett ganska tråkigt liv och då kanske man ångrar att man inte gjorde mer saker som man hade lust till när man var yngre.

Men jag förstår hur du menar.

Postat av: pelle

Håller med förgående kommentar, det handlar om att unna sig!

2008-07-25 @ 23:03:50
URL: http://pellespersonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback