Julen varar än till påska

Idag har vi dansat ut julen, nu är julen på Torfolk officiellt slut. Min familj är ganska snabb på att slänga ut julgranen, pappa säger att det är för att han vill att jag ska hjälpa till att plocka ner och jag åker ju hem igen snart.
Hem, hem till Norrland. Hem till Fränsta. Jag saknar faktiskt hemma. Jag är trött på Värmland, jag vill träffa fina människor och ha skojigt och mysigt. Jag vill hänga i ateljen och diskutera djupa frågor med Lasse, jag vill dricka rödvin och må bra tillsammans med Pillan & Julle, jag vill promenera i vintern och jag vill börja simma. Jag vill hänga i Mac-salen och jag vill ha folk runt mig hela tiden. Jag vill ha saker som jag behöver göra och jag vill kunna promenera till frukosten i tofflor. Men framför allt vill jag till Sundsvall och hänga med Pillan & Julle och ha skoj hela helgen innan det blir tillbaka till skolan.
Ja, idag har vi slängt ut grannen (eller var det granen?). Jag & pappa. Och pappa har börjar lyssna på Winnerbäck, han har köpt nya skivan av mig (jag fick två i julklapp) och han ska bjuda på konsert i sommar i Ransäter. Det är roligt att pappa gillar Winnerbäck, men det är ju inte så förvånande med tanke på hur mycket bra musik min pappa gillar.
Vi lyssnade på Simon & Garfunkel ikväll också, det är nästan som min & pappas musik. Det är fina stunder vi har med dem, som när jag var liten.


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Jodå Winnerbäck e schysst, men det är så trallvänligt så att det smetar fast lite för mycket bara, så han måste lyssnas på med långa uppehåll, med något LITE mer komplicerat emellan. Är det bokat i Ransäter än? Vad kostar kalaset?
Så synd att du inte längtar hit hem förresten, det skär i mitt hjärta att du överlever flera dygn i rad utan mig!!

2008-01-10 @ 19:05:32
Postat av: Pappsen igen

Vad är nu det här! Jag skickade en kommentar till din julkrönika, och så står det: kommentarer (0). Räknas inte mina kommentarer eller va´?

2008-01-11 @ 21:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback