Miljötips

Idag kom det en tidning på posten, Camino, jag frågade mamma om den är bra och hon svarade att jag kunde ju läsa den själv. Jag har läst den förut, vad jag minns i alla fall när jag väntat på min tur när jag varit på EcoLea (en härlig, ekologisk, frisörsalong i Karlstad), och vad jag minns har jag uppskattat den.

Camino är en tidning som värnar om miljön och om människan, "inspiration för smartare livsstil". De bjuder på idéer och tips om hur man ska leva ekologiskt och innehåller allt från artiklar om tågresande och om etik, till personporträtt och tips på kläder, mat och mycket annat.
Det är en fin tidning, jag blir glad av medvetna människor och av att veta att det finns folk som bryr sig - uppenbarligen så mycket folk att man till och med kan ge ut en tidning kring ämnet. Jag är lycklig!

I tidningen hittade jag något intressant, Camino challenge 2008. Det är ett antal personer som antagit varsitt nyårslöfte som ska göra deras liv mer miljövänligt och sen bloggar de om hur det går för dem. Otroligt intressant!
Läs gärna deras bloggar på
camino-challenge. Jag har bara hunnit läsa igenom två än, men den som verkligen gripit mig är "Johanna - inredning", det är spännande med alla återvunna material man kan använda i inredning, det är något jag också vill testa på. Något jag ska överväga att applicera i ett framtida hem.

Nu ska jag läsa vidare och sen ut och njuta av februarisolen!


-

Jag har läst vidare och insett att jag misstog mig, man kan inte välja ut något speciellt att tipsa om innan man läst vidare. Nu läser jag om Lindas brödbak och blir lika sugen på att baka bröd som jag nyss blev på att inreda ett hem.
Det här är underbart!


Kommentarer
Postat av: Julia

åh lena har ni vår? här har det börjat snö igen och är minus. trist :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback