På tåget, en helg senare

Jag tror inte jag nämnt det, men jag har varit i Stockholm i helgen. Eller, jag åkte dit igår och nu sitter jag på tåget tillbaka till Karlstad. Det har varit skoj, men är det verkligen värt 800 kr för att festa i Stockholm en kväll? Jag vet inte, men däremot vet jag att det är värt 800 för att träffa så fina människor som Thomas, Stefan, Anna & Per. Ja, det var vi som var vi som hängde i helgen. Det var jättetrevligt! Sen att jag varit bakis hela den här dagen (och är fortfarande) hör väl inte till saken.

Vi drog in till stan, klev av på Hötorget och åkte rulltrappan upp till Malmskillnadsgatan, där hittade vi en tjej som tog oss med till en krog, det var det sämsta stället någonsin. Vi drack en öl och stack, åkte till Söder, kära pålitliga Söder. Där hittade vi en annan krog, dock var klockan 02.10, så de skulle stänga snart, men vi gick in, lyckades låta bli att betala inträde och jag skulle köpa Jäger till mig & Anna (fast Anna ville inte ha egentligen, jag ville bara inte dricka själv), men den var slut. Så det fick bli något annat som vi inte visste vad det var, det var säkert den som gjort mig så bakis.


Annars, i veckan har jag mest jobbat, träffade Emelie, en gammal kompis från tidigare delar av mitt liv, i onsdags och hade jättetrevligt. Vi gick en promenad och pratade massa, ja trevligt som sagt.

I övrigt: det är hemskt mycket folk på tåget - barn som skriker och saker som är jobbigt när man är bakis, jag skrattar sällan så mycket som jag gör hos bröderna F, jag kan sitta tyst och bara titta & lyssna på dem och skratta.

Kommentarer
Postat av: Benjamin

Jag har en ideal-bild av att åka tåg ska vara att man sitter med huvudet lutat mot fönstret och är sådär lugnt filosofisk, och ser ut över ängar. Men det brukar aldrig stämma.

Postat av: Anonym

1. Nej, essentiella delar av ditt liv har inte riktigt märkt att du åkt till Stockholm.

2. Söder suger!

3. Barn suger!

4. Trevligt att du pendlar mellan de bästa delarna av vårt land! (Norrland undantaget)

5. Krams

2008-12-07 @ 20:42:39
Postat av: pelle

Du tror inte Jägern hade tagit lika hårt vid tio över två på natten? :P

2008-12-07 @ 22:28:50
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Kalle

å uppkoppling på tåget? så najs!

men du man måste ju unna sig lite, 800 är inte så värst för att ha trevligt en helg? :P

vill åxå till sthlm!

2008-12-07 @ 23:40:08
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback