Målet med att ha sex eller vad jag egentligen tycker om att alltid sträva mot orgasm.

På senaste tiden har jag börjat fundera lite över fenomenet orgasm och dess betydelse. Inte dess betydelse som i vad det är eller hur det känns utan som i hur viktigt det är för oss. Är det så att sex inte är fullbordat förrän man når orgasm? Är det så att det i likhet med filmens periferi är en det huvudsakliga målet?
Jag måste säga att jag tycker inte det, jag tycker att det här med orgasmer är lite väl överskattat, inte för att jag inte gillar att få orgasm utan för att sex kan vara alldeles underbart även utan orgasm. Det handlar inte heller om vem som inte kommer, för min del kan det vara jättebra sex även om varken tjejen eller killen kommer, på samma sätt som det kan vara bra om båda kommer och om bara den ena (vilken som, såklart) når orgasm.

Jag tycker att sex är lite väl prestigefullt, det är för mycket förväntningar på sexet, på att nå fram till målet, på att komma dit och så vidare. Det handlar inte om att jag tycker att det går för fort, inte heller för långsamt, för det där är ju väldigt olika, jag har erfarenheter av båda delarna, utan det handlar bara om den här fokuseringen på orgasmen. Varför kan sex inte ses som fulländat utan inblandade orgasmer?

Jag tycker helt enkelt att det kan vara lika skönt att ha sex utan att någon kommer, man kan göra så mycket annat som är skönt och bra och hett.
Vad tycker ni? Är orgasmen viktig för dig när du har sex?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart det kan vara bra men incitamenten till sexuell aktivitet är manlig ejakulation, och är uråldriga.

2008-12-11 @ 02:23:19
Postat av: pernilla

jag ser det som en fördel om man kommer och det värsta jag vet är killar som har som mål att få en att komma. Om dom fokuserar på det så kommer ju jag fokusera på det och då kommer det aldrig hända. Så ett tips till alla killar därute, just go with the flow!!! Skit i alla förväntningar utan var bara helt o hållet ohämmade UTAN något mål så blir det säkert bra för alla parter...

Postat av: pelle

Frågar du ur en killes synvinkel också? I så fall så är det väl inte jättesvårt för kille att komma, gentemot en tjej. Men om det är speciellt viktigt vet jag inte. Vad är orgasm bredvid världssvälten?

2008-12-11 @ 11:02:44
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: My

orgasm är inte det viktigaste och jag har inget behov av att komma jämt och ständigt. däremot har det hänt att jag i ojämlika sexuella relationer lägger större vikt vid det. alla inblandade har lika stort ansvar för orgasmfördelningen.



orgasm är lite som med pengar - jag skiter fullständigt i det så länge det råder någon slags jämlikhet.

2008-12-12 @ 17:12:24
URL: http://hajen.wordpress.com
Postat av: anna

älskar när du skriver om sånt här, haha! jag tycker inte det har sånn stor betydelse, bara det är skönt så haha!

2008-12-13 @ 19:43:20
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback