Julklappsrim 2008

Iår la jag inte så mycket krut på inslagningarna av mina paket (trots att det bara är två paket och trots att jag ÄLSKAR att slå in paket snyggt, det är bland det roligaste jag vet!), därför tänkte jag att jag skulle lägga ner mig lite extra på mina julklappsrim. Det är inte heller fler än tre, men här ska ni få höra dem, så kan ni ju gissa på vad de innehåller!


Eftersom ni är två som får dela på en
orkar jag inte skriva det här igen,
ni får alltså dela som mor & son,
även på lappen - men det är absolut inget hån!
Bjud den ni vill, varsin person,
och lyssna på allehanda lockande ton.
Fin musik från hennes ljuva stämma,
och namnet - lika vanligt som Emma!



"Hejsan hoppsan fallerallera,
när julen kommer ska varenda unge vara gla'! "
Det är alltså barnen man ska glädja,
då behöver jag inte till er vädja
att glädjas å andras vägnar till jul
kanske inte är full lika kul,
men ni kan i alla fall med gott samvete
tänka att pengarna gått till annat än barnarbete!



Du har många starka sinnen,
men kanske lite för få minnen.
Det är dags att bygga upp en bank,
men den lagrar inte en enda stank,
dock inte heller en god lukt,
men i alla fall mången fin frukt.
Att lagra, spara och så
är väldigt roligt, men hej och hå!
Akta så du dit inte förtar
och glömmer sudda på för många dar!
Även detta minne kan ta slut,
det är inte en ny superhjärna - andas ut!



Så, vad tror ni dessa tre julklappar innehåller? Gissa på, rätta svaren kommer en annan gång! Nu ska jag gå och umgås med den hysteriska familjen som stressar och tjatar om att det måsta ätas - själv är jag fortfarande mätt efter grötfrukosten!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Bra rim =)



Hoppas du får en toppen dag, God jul!

Postat av: matilda

Härliga rim, så bra att jag inte kan lista ut vad de är haha :p

GOD JUL :)

2008-12-24 @ 20:10:11
URL: http://matildafleur.blogg.se/
Postat av: Annika

Kikar in med massor av härliga Julkramar!!



2008-12-25 @ 01:00:57
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: infokomp

hahaha är du seriös eller ?

2008-12-25 @ 02:26:43
Postat av: Marielle

Present 1: 4 biljetter till Anna Ternheim

Present 2: Typ en get till nagra afrikanska barn.

Present 3: En extern harddisk!



HAR JAG RATT? HAR JAG RATT??? :D

2008-12-25 @ 06:51:29
URL: http://reseledarna.blogg.se/
Postat av: pelle

Vad duktig du är, är min första tanke;D

2008-12-25 @ 22:36:23
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback