Julkalendern - 1 december

Ja, även jag ska bjuda på en julkalender på bloggen. Min julkalender har dock inget väldigt utstakat tema utan den kan innehålla lite vad jag känner för för dagen. Kanske en personlig favorit eller kanske en rolig nyhet. Det kan även bli någon tävling eller kanske något skojigt tips! Vem vet - bara min fantasi sätter gränser (och det faktum att det bara är 24 luckor i en adventskalender)!


Detta är första luckan, första december:

Idag tänkte jag bjuda på min absoluta favoritlåt, alla kategorier, alla tider. Den här låten har varit min favoritlåt sedan någon gång på högstadiet, jag och
Emelie gillade den tillsammans (kanske var det grunden till vår framtida gemensamma musikpassion?). Det är en låt som alltid får mig på gott humör, men den är aldrig jobbig. Den funkar att peppa till, den funkar att dansa till, den funkar att sova på bussen till, den funkar att deppa till och den funkar att hångla till. Helt enkelt en låt som alltid passar hur bra som helst!
Jag antar att det var min bror som först introducerade den här låten för mig, jag har fått höra att den inspirerat Håkan till hans låt "Kom igen Lena" (fast Håkan själv har nekat i en intervju att han hört låten innan han skrev sin, jag vet inte) och jag och Emelie tvingade hela vår högstadieklass att lyssna på den för att vi älskade den så (behöver jag nämna att alla andra hatade den?). Det är en låt som betyder väldigt mycket för mig och en låt som jag önskat otaliga gånger när jag varit på krogen. (Egentligen är live-versionen på skivan Too-Rye-Ay ännu bättre, men...)
Helt enkelt, här har ni världens bästa låt!



Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen

Kommentarer
Postat av: pelle

ja, det var mig en udda, fast bra, julkalender ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback