Julkalender - 4 december

Idag är det 4 december och dagens lucka i min julkalender är främst riktad till alla er som bor i Stockholm. Det här är ett tips om hur ni kan spendera er vår (eller hur jag hade spenderat den om jag hade bott i Stockholm och haft ett överflöd av pengar).
Först och främst skulle jag hävda att om det är någonstans man skulle skaffa årskort nästa år så är det på Cirkus, vet ni hur många bra konserter som spelas där i vår? Det är helt galet.

Det här handlar alltså enkom om musik, den musikaliska vår man kan få om man bor i Stockholm och gillar samma musik som jag gör. Detta är endast ett axplock och det är helt och hållet min smak, men det är absolut något ni borde kolla upp!


The Soundtrack of Our Lives - Cirkus 2 Januari - Jag har aldrig sett TSOOL live, men jag tror de kan vara ganska bra, faktiskt. Jag träffade Ebbot på ett tåg en gång, han var cool och hade något annat band med sig, tåget var försenat, de skulle till en spelning, jag & Emelie skulle till Skåne. Ebbot var osocial, resten av bandet babblade massor. Egentligen har jag inte stor koll på dem, äger ingen skiva med dem ens, men jag tror ändå det kan bli en bra konsert!

Markus Krunegård - Cirkus 1 Februari - Markus Krunegård kom fort och hårt och bra och hävdar att ibland gör man rätt och ibland gör man fel och det är ju väldigt sant. För vissa är det rätt att gå på den här konserten, för vissa är det fel. För mig vore det definitivt rätt! Skivan Markus släppte tidigare iår skulle jag hävda är en av de bästa som kommit iår, faktiskt. Så varför då inte gå och se hans konsert? Jag ser ingen anledning!

Anna Ternheim - Cirkus 7 Februari - Jag har sett Anna Ternheim några gånger, första gången på Lars Winnerbäcks aukustiska turné (2004 eller liknande) då hon agerade förband/speciell gäst. Hon var även förband åt Kent på deras tältturné och sen har jag sett henne på festival eller så. Hon är söt och fin och bra, men det är inte en konsert du som vill röja ska gå på. Hennes nya skiva är dock väldigt bra, så jag tror absolut det kan bli en fin konsert!

Hello Saferide - Tyrol 13 Mars - Självklart vill jag se Hello Saferide, hur skulle jag kunna inte vilja se henne? Hon är det finaste och bästa jag vet, jag har inte sett Hello Saferide på hur länge som helst. Jag har inte sett Annika sen det var med Säkert! Jag vill se Hello Saferide och det nu. Hello Saferides nya skiva är hur bra som helst också, det vore roligt att se de låtarna live. Det vore roligt att se henne live, helt enkelt.

Majas ABC-sånger - Konserthuset 14 Mars - Jag älskade Maja när jag var liten. Jag har alltid älskat bokstavsramsor och sånger och liknande. Därför skulle jag gärna adoptera en 4-årig söt flicka för att ha en ursäkt att gå på det här. Någon som har en till övers?

Bob Hund - Cirkus 2 Maj - Hur kan man inte vilja se Bob Hund? Jag har sett dem en gång, det var på Popaganda i augusti iår, och det känns som jag aldrig kommer få nog. Röjigare & roligare band får man leta efter. Den här konserten har jag redan biljett till, det finns inte en chans i världen att jag missar den. Bob Hund måste vara Sveriges bästa liveband, just bara för att jag älskar att röja! Jag kommer, kommer du?


Vilken av dessa konserter vill du helst gå på? Är det någon du tycker jag missat?

Kommentarer
Postat av: Emma

Bob hund. Det hade varit grymt!

Postat av: mikaelf

TSOOL är magiska live :)

2008-12-04 @ 15:54:05
URL: http://mikaelf.com/blog
Postat av: pelle

Majas ABC-sånger mitt i allt? :P

2008-12-04 @ 20:07:38
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: valle

Krunegård spelar här i Karlstad den 13:e, fast då är ju vi i Riga. TSOOL kommer också hit någon gång i början av nästa år. Så man måste inte åka till Stockholm för allt...

2008-12-04 @ 20:50:17
Postat av: JULIA

åh, hello saferide! har aldrig sett henne live!

2008-12-04 @ 20:52:25
URL: http://juliakrull.blogg.se/
Postat av: Liza (& Marren)

Jag hade nog helst velat gå på Anna Ternheim av dessa :)

2008-12-04 @ 21:17:08
URL: http://wheresyourdignity.devote.se
Postat av: anna

The Soundtrack of Our Lives såg jag live i somras men var rätt full så minns inte allt för mycket men deras låtar är kanonbra :) dom skulle jag helst vilja se igen att dom du skrivit! har haft chans att sett både Anna och Markus men blev inte så.

2008-12-05 @ 12:54:54
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback