Hur livet kan te sig olika beroende på hur man ser på det samt hur festen väger upp vardagen.

Jag sa till Olof att jag blivit bjuden på fest, och hade till och med två fester i åtanke, han svarade att "Det var ju inte direkt ovanligt!" och när jag tänker efter är det faktiskt sant. Jag är bjuden på fest i princip varje helg, det är bara att jag inte tänkt på det så, för jag festar verkligen inte varje helg. Börjar jag bli en såndär tråkig typ som aldrig går på festerna jag blir bjuden på? De i Gäddan borde nog börja tycka det snart, jag har inte gått på någon av deras fester sen i Augusti eller så. Jag är bjuden dit på luciafest i helgen, men jag åker ju till Riga (har jag sagt att jag ska till Riga i helgen?), så det funkar inte.

Men om jag tänker lite bakåt så är det ju sant, nu i helgen festade jag i Stockholm, helgen innan det var jag på min brors födelsedagsfest. Andra fester jag varit på under hösten är inflyttningsfest hos Elin & Angelica i Stockholm, Emelies 20-årsfest i Köpenhamn och inflyttningsfest hos Sara i Sundsvall.

Fester jag blivit bjuden på men missat är bland annat Julias födelsedagsfest, halloweenfest i Gäddan & nu i helgen Pernillas inflyttningsfest i Sundvsall.

Detta får mig att inse att jag kanske inte lever ett så tråkigt liv trots allt, det händer faktiskt saker i mitt liv. Dock vill jag inte leva ett sånt liv där man under veckorna längtar efter helgen, där man under dagen längtar efter kvällen.
Det är inget fel på mitt jobb, det är ett bra jobb, men jag får inte riktigt den stimulans jag behöver, det är nog inte riktigt rätt jobb för mig, det ställer fel sorts krav på mig, men jag tror att det är nyttigt. Jag lär mig en hel del, jag måste ta mycket ansvar och hålla koll på väldigt mycket, men jag tänker alldeles för ofta på vilken typ av jobb jag vill ha sen.
Jag vet inte vad som kommer hända egentligen, jag jobbar ju bara till och med mars, men det är nog ganska lagom!

Men en sak är säkert, jag ska inte sluta gå på fester. Så fortsätt bjud mig, förr eller senare kommer det passa in och jag kommer dyka upp som gubben i lådan, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: pelle

Ja, Lena. Du om någon verkar ju leva jävligt festbusy! Eller hur?

Postat av: Daniel

Då ska du komma till Finland å hälsa på mej!!

2008-12-08 @ 20:30:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emellie

Jag tænker också alltid på vad jag ska gøra sen. Jag længtar tills kvællen och funderar hela tiden på andra jobb. Mitt jobb ær också ett bra jobb, men man verkar alltid vela något annat. Jag har funderat på restaurangjobb, men hade jag det skulle jag vilja jobba i butik. Varfør ær man alltid lika dum?

2008-12-09 @ 13:27:30
URL: http://mellieshake.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback