En lördag alldeles utan ork, men med fina minnen från dagis

Inatt drömde jag om mitt dagis, jag gick på dagis igen och var sisådär tre år. Dock var tankeverksamheten ungefär som min nuvarande och jag vet inte om det säger mest om hur jag tänkte som treåring eller hur jag tänker idag. Det var fint, och i drömmen fanns också clementiner, fina fröknar, gamla dagiskompisar, våra åkrar, god mat, hemmet och jag som var minst & för liten för att följa med på utflykt (men bara för att jag var ensam om att vara så liten fick jag följa med ändå).

Det var en fin dröm och när jag vaknade kom jag att tänka på att dagis nog ändå var höjdpunkten i mitt liv, i alla fall innan Ålsta. Jag saknar båda delarna!
Mitt dagis hette förresten Buskryddan och var ett föräldrakooperativ, vi kallade det Busis. (jag tänkte jag skulle länka en artikel om mitt dagis, men det verkar vara något fel på Värmlands Folkblads hemsida eller så, så det funkar inte)


I alla fall, ibland kan man verkligen önska att man gick på dagis igen. Idag känns det lite så, jag har så mycket att tänka på, jag borde jobba lite (har alldeles för få timmar i december) och jag skulle gärna gå en lång promenad om jag bara hade lite ork. Jag bör ta tag i mig själv och duscha, men för att göra det måste jag först orka ta mig ur sängen (jag var uppe förut och åt två smörgåsar, men sen la jag mig igen). Och jag känner mig stressad över nyår, vad händer? Var ska vi vara? Vad ska vi göra? Vad ska jag ha på mig? Jag har ingen aning om någonting, men heller ingen ork att ta tag i saker - det är rätt illa!

Min ork är alltså ganska obefintlig idag, jag kanske ska börja med att duscha och lägga lite pussel och se om den smyger tillbaka.


Kommentarer
Postat av: pelle

Jag tror nog du tänker som en treåring, jag ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback