Det man söker hittar man

Jag har letat väldigt mycket idag, de två grejer jag letat mest efter är:

Mina träningsskor, de har varit försvunna sen jag flyttade hem från Norrland. Jag har letat som en blå idag, i hallen, i andra hallen, i garderoben, i ett annat rum vi har massa skrot i, i varenda påse jag hittat, bland varenda skopar jag hittat (jag äger för övrigt chockerande många par högklackade skor, var kommer alla de ifrån? när har jag använt alla dem?). Till slut var jag nästan beredd att ge upp, men jag tänkte att vadfan, det här kan ju inte ruinera min träning! Jag tog ett sista ryck, gick ut i ett uthus och letade bland mina nerpackade vinterjackor och annat bråte och vad hittar jag då om inte en påse innehållandes mina träningsskor, mina favorit-vinterskor och ett par fodrade högklackade stövlar! Hur bra som helst, jag var jättenöjd över att ha hittat dessa grejer!

Min bankdosa, den försvann någonstans på vägen hem från Karlstad i lördags. Eller, jag bad min bror ta med den med mina grejer, men sen hittade jag den inte. Inte någonstans! Men när jag nu var i letartagen ringde jag honom, bad honom kolla om han verkligen fått med den (vilket han var övertygad om att han hade) och frågade om han hade någon aning om var han lagt den. Jag letade bland alla grejer han tagit med till mig, i alla påsar och längst ner i väskan (jag packade till och med upp hela väskan för att leta - nu ligger kläderna på golvet i hallen). Jag hittade ingenting, men något sa mig att det var värt ett sista tappert försök, jag tittade i min necessär, och vad ligger där om inte min bankdosa? Ja, just det! Jag hittade alltså bankdosan också.


Vad kommer jag då fram till för slutsats? Jo, att enträgen vinner, det man letar efter kan man hitta! Bara man ger sig fan på det och inte ger upp. Det var allt jag hade att säga, men kom ihåg - ge inte upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback