Årets musikhändelser

Jag har tänkt mig att, till och med nyårsafton, göra en lista om dagen på minnesvärda saker från det gågna året.


Idag handlar det om Årets musikhändelser:

Årets festival
: Jag var knappt på någon festival den här sommaren, så jag måste säga Arvikafestivalen, där jag bara var en kväll. Men, jag såg Håkan och jag såg Firefox AK och några andra fina, så det var väldigt trevligt. Jag åkte dit för Håkan och Håkan gav mig vad jag ville ha!

Årets röjigaste konsert
: Jag sa det igår, men det tål att sägas igen: Bob Hund på Popaganda var något av det roligaste jag varit med om!

Årets finaste: Håkan i Stockholm med Marielle i våras. Jag vet inte om det fina ligger i Håkan eller i faktumet att jag var där med Marielle, men det spelar absolut ingen roll!

Årets bästa arrangemang
: Winnerbäcks sommarturné, de var i Ransäter, ett så otroligt bra ställe för den typen av arrangemang. Winnerbäck var jättebra, Emil var finare än finast, Maia och Miss Li var hur bra som helst och det var massa ekologiskt och rättvisemärkt och jag var otroligt lycklig.

Årets sämsta: Asta Kask i Sundsvall, det var röjigt och skoj, men det är aldrig lika kul när man inte kan musiken och låtarna. Jag saknade alkoholserveringen (det var ju punk, för fan!) och min klack på skon hade gått av. Men, jag fyllde 20 och kvällen avslutades på ett hotell med att stjäla puffar. Men ändå, sämre än såhär blev det aldrig!

Årets miss
: När Markus Krunegård spelade i Karlstad - jag borde ha varit där, men istället satt jag bara hemma, varför? Jag vet inte.

Årets gladaste ögonblick: Här skulle jag vilja skriva om ögonkontakt med en het man på en sjukt bra konsert och hur glad jag blir över att så snygga män gillar så bra musik, men något sådant har inte hänt iår så därför får det bli från en konsert jag redan nämnt: Håkan Hellström i Stockholm, när jag & Marielle dansade till Kom Igen Lena, då var vi lyckligare än lyckligast.

Kommentarer
Postat av: Marielle

Håkan i April var helgen då vi åt halvgod mat på en fin italiensk restaurang. Helgen då jag shoppade upp alla mina pengar, och blev tvungen att låna av dig. Helgen då vi letade överallt efter bröd, helgen då vi tjaffsade över tacobröd och helgen då vi dansade oss matta till Håkans musik. If I could I would do it all over again. Puss raring.

Postat av: anna

håkan ger en alltid vad man vill ha :) love him!

2008-12-28 @ 13:53:57
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: My

Åh, nu när du bloggar om musik måste jag berätta om vår fina TAjTblogg - visserligen baserad på elektronisk musik, men ändå. Från idag till och med nyår kör vi årsbästalistor. Check it out!

2008-12-28 @ 15:37:53
URL: http://tajt.wordpress.com
Postat av: Karin

jag hade vansinnigt roligt.. men blev inte mycket sömn.. eller somnade väl vid sex kanske.. haha hari nte tagit mig upp förrän nyss typ.. varit på donken nu:p hoppas du också haft en bra helg!:)

2008-12-28 @ 17:18:00
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback