Årets musik

Jag har tänkt mig att, till och med nyårsafton, göra en lista om dagen på minnesvärda saker från det gågna året. För att se gamla listor, titta under kategorin "barndom & minnen".



Idag är det fokus på Årets Musik:

Årets soloartist: Markus Krunegård, jag gillar hans låtar och de sätter sig på hjärnan, mer än så kan man väl inte begära?

Årets låt: Nej, jag tror inte jag klarar det här. Det kan vara Håkans Tro & Tvivel, det kan vara någon med Hello Saferide (jag vet inte vilken, för många att välja på) och det kan vara någon med Hästpojken eller Markus Krunegård, det finns för mycket för att jag ska kunna säga en helt enkelt, jag är tråkig - jag vet!

Årets insikt: Att Veronica Maggio faktiskt är bra, jag vägrade inse det, men nu har jag till och med beställt hennes skiva. Jag var nog mest bara trotsig mot Pelle.

Årets återkomst: Hello Saferide, har lämnat Säkert! bakom sig och kommit tillbaka på engelska, det är fint och bra och bättre än Annika blir det väldigt sällan! Nivet, hon HAR faktiskt känt varje känsla man kan känna, det är jag säker på!

Årets trallvänligaste: Miss Li - Ba Ba Ba, men den är nog inte från iår, eller? Jag har i alla fall trallat mycket på den, så det duger väl?

Årets "alltid-lika-bra"
: Håkan Hellström, ni kan redan det här, ni vet att jag älskar honom! Och För Sent För Edelweiss är inget undantag!

Årets duo: Hästpojken, så många fina låtar, två fina grabbar, helt i min smak! Låten Lena 60 är värd att kolla upp lite extra, förresten!

Årets nykomling: Joel Alme, för han är väl ny va? Bra är han i alla fall, trots att jag fått höra att han låter lite som en ko.

Årets liveakt: Bob Hund, ja det där kan ni också redan, röjet osv.

Årets återupptäckt: Johnossi, det var länge sen jag lyssnade på dem, men deras nya är grymt bra! Tack igen för tipset, Tommy!

Årets finaste skiva: Anna Ternheim - Leaving on a mayday, oj så vackert. Och skivan med Sinatra-covers förhöjer allt ännu mer!

Årets dansanta: Familjen, såklart!

Årets skiva: Oj, vad svårt. Men det måste nog bli Hästpojkens Caligula, det är i alla fall den jag lyssnat i särklass mest på, och totalt sett är det nog flest bra låtar. Tvåa borde Hello Saferides More Modern Short Stories From...

Kommentarer
Postat av: anna

du har riktigt bra musiksmak! det är svårt att slå tro och tvivel, den låten är helt fantastisk! och krunegård är nog ltät årets artist. familjen dansar jag fortfarande till men jag håller fast vid att veronica maggio är gnällig fortfarande ;)

Postat av: anna

hjaha okej nja hon är för gnällig för mig tvärr.



sthlm är helt okej, har inte lämnat lägenheten än haha

2008-12-30 @ 11:53:25
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

haha okej. min kompis som jag bor hos här uppe ska ha maskeradbal. sk abli superkul! :)

2008-12-30 @ 12:26:17
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: pelle

BRA! Nu kanske du ska ta och inse charmen med Harry Potter-böckerna också och sluta vara en sådant anitfjant - för de är skitskitskitskitskitskitskitbra, LENA! Jag svär!





Jag behöver dig snart, till photoshopinstallerandet!

2008-12-30 @ 19:13:48
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: anna

bra lista! :)

2008-12-30 @ 23:35:44
URL: http://annus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback